Bangkok - Laos - Koh Tao

Hoi,

In juli gaan wij drie weken naar Thailand en Laos. Helaas kunnen wij maar drie weken weg en ben ik genoodzaakt om het reisschema aan te passen. Na het lezen van de LP en het afstruinen van de diverse fora heb ik nog een aantal vragen en ik hoop dat de (ervaren) backpacker mij kan helpen.

1. 2 dagen Bangkok

2. Bangkok - Chiang Mai (nachttrein)

3. Chiang Mai - Chian Khong en de slow boat naar Luang Pratang
    Hoe kunnen we het beste reizen van Chiang Mai naar Chiang Khong?

4. De laatste week willen doorbrengen op Koh Tao voor het volgen van een duikcursus. We wilen graag zo snel mogelijk (via een leuke route) terug naar Bangkok en doorreizen naar Koh Tao. Heeft iemand een tip hoe we van Luang Pratang weer terug kunnen reizen naar Bangkok?

Groetjes,
Paula

Als je echt geen tijd wilt verliezen en snel van Luang Prabang naar Bangkok wilt, kan je het beste een ticket boeken met Bangkok Airways (www.bangkokair.com).

Andere mogelijkheid zou zijn om van Luang Prabang over land (via Vang Vieng en Vientiane) de grens naar Thailand over te gaan en in Nong Khai de trein/bus pakken naar Bangkok…

Bedankt voor je reactie. De website van Bangkokair geeft aan dat een ticket van Luang Pratang 427 USD kost voor 2 personen. Op de diverse fora lees ik over prijzen tussen de 50 en 60 USD PP. Weet iemand welke richtprijs ik aan kan houden voor een ticket (enkel) Luang Pratang naar Bangkok?