Reistips Laos

Hoi allemaal,

Ik ben nu bezig met mijn reis uit te zoeken voor Laos maar kan er nog niet veel over vinden. Wie heeft er voor mij tips over plekken enz. die mooi en leuk zijn om in laos naar toe te gaan of te bekijken?

Groetjes Marloes

Hallo,

Wij zijn op dit moment in Laos. Wij zijn in Luang Prabang geweest is helemaal super.
Verder vinden wij de hoofstad ook erg leuk Vientiane.
Wij gaan niet naar het zuiden maar dat is ook erg leuk.

Het land zelf is ook helemaal super onwijs aardige mensen alleen alles gaat hier heel relax je zou er haast lui van gaan worden hahahah.

gr van Moira

luang prabang, gezellig dorpje met veel mooie tempels, pak ou cave en watervallen
vientianna
tat lo, watervallen
vang vieng, karstgebergte
luang nam tha
muang khua ,leuk plaatsje
en vanaf don det, kan je een tochtje maken om dolfijnen in de mekong te spotten

tip:
een vriendin van me heeft Dengue opgelopen in Laos (of Thailand)… En bangkok kun je rustig in een ziekenhuis liggen, maar in Laos niet. Zorg dat je goed voorbereid op reis gaat.

Beste Loes,

Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.

Groetjes,

Vanessa

Beste Marloes,
Zelf ben ik vorige maand in Laos geweest. Om mij te orienteren heb ik een boekje over Laos bij de bibliotheek gehaald. De naam van de schrijver ben ik vergeten, maar het heette: Laos en de uitgever is Dominucus. Het is ook te koop bij bijv. Bol.com. (ongeveer 15 euro) Prima boek, elke belangrijke stad en streek wordt erin beschreven.

voor mijn reisverhalen kan je eens kijken op www.bolletjeom.nl
ik zelf vond het zuiden erg leuk omdat het daar wat minder toeristisch is. Vooral het Bolaven Plateau.
Tja en natuurlijk de eilandjes in het zuiden.
Luang Prabang vond ik echt geweldig. dit stadje is zo anders! je moet wel even door de toeristen heen kijken maar daar had ik geen problemen mee

ga ook eens kijken bij een winkeltje van Big Brother Mouse en koop wat kinder boeken om uit te delen. Dit is echt een geweldig project.

Ik vond the plain of jars ook heel bizar. de reis erheen was wat pittig maar dat is omdat ik niet gestopt ben in Vang Vieng

hou er rekening mee dat het fris kan zijn in Laos

Ja Big Brother Mouse is een hele goeie stichting wij hebben zelf ook 36 boeken gekocht geweldige actie.

Ja de busreizen vond ik helemaal niet geweldig maar vliegen is daar echt onwijs duur.75 dollar om van Luang Prabang naar Vientieane te vliegen.

gr van Moira

De busreizen zijn lang, maar ik vond ze wel erg mooi! Prachtige landschappen!!! En de mensen in de bus zijn ook allemaal even aardig, zeker wanneer er niet veel touristen in de bus zitten.

Zorg wel dat je op tijd op het station bent, normale zitplaatsen zijn al niet heel confortabel, maar de plastic krukjes in het gangpad zijn dat nog minder. Ik had bij elke bocht het idee dat ik er doorheen zou zakken…

De busreizen in Laos vond ik erg leuk, ook al waren ze lang. Persoonlijk zou ik daar niet zo snel gaan vliegen, aangezien je dan meer betaalt en veel mist.

hoihoi,
ik ben in 2005 naar Laos geweest. Aangezien we niet zoveel tijd hadden, zijn we alleen in Vientiane en Luang Prabang geweest.
Je kunt mn reisverslag + foto’s hier vinden: http://laatdebeerlos.nl/laos/laos.htm

Mn zwager+vriendin zijn van Zuid-Laos naar het noorden gereisd, hun verslag kun je hier vinden: www.marrem.nl (dan wereldreis, en kiezen voor Laos).

Ik vond 't echt een heel prettig land, ik zou er zo weer heengaan!

Hoi,

zijn net terug van onze reis naar laos, en zijn helemaal weg van dit land. Alles is er - zoals hier al gezegd - heel relax, en het is één van de weinige landen in zo-azie waar je niet meer westerlingen tegenkomt dan aziaten, echt heel fijn! Wij waren persoonlijk helemaal weg van luang prabang, vientiane, het boloven plateau (pakse zelf is niet echt de moeite, maar wel een goede uitvalsbasis voor dergelijke trekkingsof uitstappen). Waar wij echter echt van baalden was vangvieng: je hoort er enkel vet engels, en waant je in het ibiza van azie. Vele mensen komen er enkel heen om deel te nemen aan tubbing (varen in banden) - uitstapjes die je enkel van kroeg naar kroeg leiden en zorgen voor een naar aziatische normen veel te uitgelaten en vrijpostige sfeer. Dit doet absoluut geen eer aan de ingetogen en eerder preutse manier van leven en gedragen die er onder de laotianen heerst. Het dorpje heeft natuurlijk zeker ook enkele troeven, maar die konden wij door de toeristenmassa door nog maar moeilijk zien. Verder zou je alleen al naar laos gaan omwille van de typische vriendelijkheid die er heerst, en het feit dat je hier als toerist niet enkel als een wandelende geldbeugel aangesproken wordt. Je kan niet anders dan van dit land gaan houden. Veel plezier, en geniet ervan!
Nathalie x