Luang Prabang - restaurant

Hoi,

Nou als we jullie kunnen helpen met het zoeken naar een goed restaurantje als je in Luang Prabang bent hop dan maar ! Je moet namelijk uitkijken om de toerist-traps te scheiden van de anderen en dat duurt wel effe. Waar het erg goed is is in “the house” restaurant ook bekend onder de naam “Banana Bistro”. Het wordt gerund door 2 kerels uit Belgie : vriendelijke bediening en vooral een erg ongedwongen sfeer ze spelen zelfs liedjes die je wil horen ;kan je nagaan… nou hun zeggen :everybody happy en daar slagen ze best in ! Dat zijn nog eens echte gastheren. Wij zijn er de laatste 3 dagen van onze reis telkens terug gegaan. Een aanrader hoor !

He? Ik kan me niks herinneren van tourist traps restaurant in Luang Prabang… Het restaurant wat jij noemt zal vast heel goed zijn, maar net ten westen van de nachtmarkt liggen vele goede restaurant. (Ik heb geen kaart hier, dus ik kan geen straatnaam geven.) Ook op de nachtmarkt zelf kun je lekker eten vor weinig geld.

Het enige wat je wellicht beter niet kan doen om prijstechnische redenen is eten bij een van de reataurant aan de Mekong.

hmm weet ook weinig van die tourist traps… wat ik wel weet is dat er in de hoofdstraat elke avond een supergoedkoop en heerlijk vegetarisch straatrestaurantje wordt opgezet! Echt voor minder dan 2 euro heb je een prima maaltijd. Betere tip kan ik niet geven :slight_smile:

dat vegetarische straatrestaurantje is geweldig!
ook heb ik aan de mekong heerlijk gegeten voor een prikkie…

Heb ook geen tourist traps restaurants gezien om eerlijk te zijn…

Ben erg benieuwd naar een verklaring van de toeristen vallen?
Er wordt weer heerlijk ge-generaliseerd.
Aan de Mekong zijn plenty goede en goedkope restaurants, Big Tree Cafe, Sa Sa, Antique House om er een paar te noemen.
De duurdere maar erg goede westerse restaurants zijn o.a. Le Elephant, Blue Lagoon en Coconut Garden en Colour Cafe. Daarnaast zijn er een aantal restaurants annex kookscholen waarvan Tamarinde (net verhuisd) de bekendste.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo weg van de Laotiaanse keuken, geef mij maar Thais.
Alle restaurants in de “main” street vind ik bagger.
Wat wel gezellig is zijn de wijn bars.
Er zit ook een erg goede Chinees op Phouvau road (dicht bij de BCEL Bank) ook op dezelfde starrt een erg lekkere noodle soup shop.
Een heel goede Indier (Fatima) zit 20 meter van de enige rotonde in Lpb.
Gezellig met een groepje Sindat (Moe-ka-te) eten is altijd leuk weg van het schiereiland is Malee en langs de Kahn rivier zit naast Sala Cafe (overigens ook een goed restaurant) een Sindat rest. waarvan ik de naam niet weet en waar vele locals gaan eten. In tegenstelling tot de eerste poster ben ik geen grote fan van de House.
Utopia is een erg mooie locatie maar slecht eten.
Lekker lunchen kan je bij Morning Glory.