Low budget reis Mexico, Belize, Peru, Chilli

Ik ben van plan om in Januari voor 3 maanden naar Midden en Zuid Amerika te gaan. Ik wil mijn reis beginnen in Cancun-Mexico. Daar wil ik in Yucatan en Chiapas rondtrekken en vervolgens afzakken naar Belize. Na ongeveer een maand wil ik met het vliegtuig verder reizen naar Peru en Chilli. Eventueel wil ik Guatamala, Ecuador en Bolivie ook nog meepikken. Is er iemand die zin heeft om mee te gaan of iemand die rond deze maanden in een van deze landen is of heeft iemand tips? laat dit me dan graag weten!

groetjes Tom
bottom3d@hotmail.com

Voor tips en trucs over Ecuador (een aanrader) kun je terecht op de website www.ecuadorreizen.nl. Hier staat naast een hoop info over Ecuador een weblog over een reis door Midden Amerika in en tevens eentje over het afgelopen jaar in Ecuador. Heel veel plezier met je reis.

Martijn

Thanx martijn!

Mexico, Guatemala en Belize deed ik in 6 weken, Ecuador en (zuid)Peru in 2 maanden.
Je zal dus een paar landen in je verlanglijstje mogen “skippen”.
Het zullen hoedanook 3 toffe maanden voor je worden.

Hoi Tom, ik (v/22) ga in januari ook naar zuid amerika, begin in cusco, nog wat spaans leren en ga dan reizen. Van plan zuid-peru en waarschijnlijk bolivia of chili of het wordt toch noordelijk naar ecuador, maar dat ligt nog een beetje open. Heb jij al wat concretere plannen? Groeten Maloe

Ik heb nog een tip: doe nog een paar landen extra, tijd zat, toch?

Nee, ik zou echt wat landen van mijn lijstje schrappen, tenzij je er echt in vogelvlucht doorheen wilt; anders mis je gewoon hoe een land in elkaar steekt.

Hoi hoi,

Guatemala is super, mexico ook.
Wat ik over Belize kan zeggen is dat alle reizigers die ik ontmoet heb en ik zelf ook enorm teleurgesteld was. Caye Caulker het alom geprezen eiland van pracht en praal is mooi om te duiken maar plekken in Mexico zijn net zo mooi. En voor duikliefhebbers blijven de BAY islands in Honduras toch het beste , leukste en goedkoppste paradijs! Belize is wel mooi, maar echt ontzettend duur!!! Boot van Belize City naar Caye Caulker kost voor retourtje al snel 40 dollar, hostel vind je niet onder de 13 euro en een snorkeltripje is ook minimaal 50 euro.
So that you know…

Lins