low budget backpacken

hallo ik ben Kiya Lee, 2j4 jaar uit waregem, België.
Ik ben al lange tijd werkloos, mijn ex wil me volledig kaalplukken en ben dit kloteland beu. dus heb ik besloten om met 800€ als backpacker de wereld in te trekken, eindbestemming: de Tokaido in Japan. met mijn budget moet ik wel nog backpack en tent kopen.
de bedoeling is dit vooral te voet te doen, de mooiste plekjes opzoeken om te overnachten en gewoon de wereld ontsnappen. het klinkt misschien onrealistisch maar er zijn mensen die met minder geld al veel verder zijn geraakt. ik hoop via deze weg eensgezinde mensen te vinden en zo niet dan vertrek ik toch gewoon alleen. ik kan de werkloosheid (en belachelijke tijdelijke contractjes voor een dag of 2) en de dagelijkse stress en miserie hier niet meer aan en wil dit ontvluchten via mooie landschappen, prachtige bergpassen en heerlijke riviertjes. wie durft dit avontuur met me aan? ik wil zo snel mogelijk vertrekken!

ik zou graag met je mee willen maar met 800 euro ga je het echt niet redden hoor wijffie!ik heb precies hetzelfde probleem met werk en shit en wil t liefst ook zsm weer backpacken maar financieel moet ik nog even paar maanden wachten!Gr

Marry me!!!

ben een man hoor, snap de verwarring wel. kom dit vaker tegen, jammer gng x) en heb zelf ook beslist pas rond september /oktober te gaan, jammer gng opnieuw…

• Updated - - -

thanks, but I’ll pass x)

• Updated - - -

thanks, but I’ll pass x)

over het budget, het is, voor mezelf dan, de bedoeling dat het “onmogelijk” is. ik wil bewijzen dat het onmogelijke ook kan! de reis zelf wordt 1 grote trek/campeer-tocht en daar heb je geen riant budget voor nodig. ik pak geen vlieger of ga niet op hotel, ik ga juist weg om de natuur op te zoeken en dat doe je te voet. je kan vele kilometers afleggen te voet op een dag om dan savonds gezellig rond een kampvuur wat te eten op een afgelegen plekje. dat is wat ik wil en ik denk dat me dat ook wel nog goed zou lukken. ^^ ik wil de ervaring van reizen en rondtrekken optimaal kunnen beleven en een hotel lijkt me dan overbodig tot ik in thailand bent waar het naar het schijnt enorm goedkoop is.

Ik neem aan dat je niet de illigaliteit in wilt en wetten en regels respecteert van het land waar je bent?

Wildkamperen is niet in elk land toegestaan.

Welke route heb je in gedachte? Voor bijna alle landen ten oosten van de Baltische Staten (en Bulgarije, om de lijn door te trekken naar zuid Europa) heb je een visum nodig. Soms is een visum gratis, maar moet je middels een vliegticket aantonen dat je het land binnen 30 dagen verlaat (Thailand). Soms kost een visum 80 euro en heb je daarnaast verklaringen van je verzekering en een uitnodigingsbrief nodig (Rusland).

En waar haal je je eten vandaan?

Ik zou me eerst eens heel goed verdiepen in de route. Als het doel van je reis in Azië ligt, zijn er een paar hobbels die je moet overwinnen.

heb ik allemaal al aan gedacht, ik ben niet zo een wettenvolger, niet dat ik ze breek, ben ik te braaf voor, ze interesseren me gwn niet. wildkamperen vindt ik trouwens belachelijk. als ik een mooi plekje vind en daar mijn tent opzet dan doe ik dat toch gwn? het is niet dat daar dan plots een vloot aan politiewagens gaat aankomen om me te arresteren. in the middle of nowhere weet en ziet niemand het.
en ik neem geen routes via grote steden maar langs de natuur en de bergen, waarom zou ik dan een visum nodig hebben? of wat dan ook, om mezelf te verantwoorden aan een bever?.. x) en een vliegtuigticket? ik ga te voet… ik ben niet de 1e mens die dit doet hoor, er zijn er zelfs al vertrokken zonder geld. enkel rugzak en weg.
eten vindt je ten eerste makkelijk, je kan vissen, vallen maken en plaatsen voor klein wild en nog belangrijker, je kan een voorraad aan conserve blikken meenemen. bonen, ravioli, casoulet, vanalle soorten groenten, zelfs spaghetti. en voor de nodige suikers gwn wat gumdrops, lolli’s (die dan ook meteen de nodige vocht/drank meegeven), jelly beans, kauwgom, etc… water kan je bij ieder boerderij of waterval bijvullen.
de route? ik plan niks, ik neem enkele kaarten mee om de juiste richting uit te lopen en dat is het. ik wil gwn genieten van de wonderen van de natuur, dat is het volledige opzet van deze reis, de economie, industrie en regels ontsnappen. gwn genieten van de wereld zoals god hem gemaakt heeft, niet zoals de mens hem veranderd en verwoest heeft. er zijn al honderden mensen mij voorgegaan, te voet de wereld in. geen doel, geen plan, gwn ontdekken en genieten en zij hebben dit ook zonder al die documenten gedaan, ik wil nu voor mezelf een stuk geschiedenis schrijven en desnoods neem ik een camera mee en zeg dat ik een documentaire maak over mijn reis, met een camera en wat interviews kom je ook al ver.

• Updated - - -

heb ik allemaal al aan gedacht, ik ben niet zo een wettenvolger, niet dat ik ze breek, ben ik te braaf voor, ze interesseren me gwn niet. wildkamperen vindt ik trouwens belachelijk. als ik een mooi plekje vind en daar mijn tent opzet dan doe ik dat toch gwn? het is niet dat daar dan plots een vloot aan politiewagens gaat aankomen om me te arresteren. in the middle of nowhere weet en ziet niemand het.
en ik neem geen routes via grote steden maar langs de natuur en de bergen, waarom zou ik dan een visum nodig hebben? of wat dan ook, om mezelf te verantwoorden aan een bever?.. x) en een vliegtuigticket? ik ga te voet… ik ben niet de 1e mens die dit doet hoor, er zijn er zelfs al vertrokken zonder geld. enkel rugzak en weg.
eten vindt je ten eerste makkelijk, je kan vissen, vallen maken en plaatsen voor klein wild en nog belangrijker, je kan een voorraad aan conserve blikken meenemen. bonen, ravioli, casoulet, vanalle soorten groenten, zelfs spaghetti. en voor de nodige suikers gwn wat gumdrops, lolli’s (die dan ook meteen de nodige vocht/drank meegeven), jelly beans, kauwgom, etc… water kan je bij ieder boerderij of waterval bijvullen.
de route? ik plan niks, ik neem enkele kaarten mee om de juiste richting uit te lopen en dat is het. ik wil gwn genieten van de wonderen van de natuur, dat is het volledige opzet van deze reis, de economie, industrie en regels ontsnappen. gwn genieten van de wereld zoals god hem gemaakt heeft, niet zoals de mens hem veranderd en verwoest heeft. er zijn al honderden mensen mij voorgegaan, te voet de wereld in. geen doel, geen plan, gwn ontdekken en genieten en zij hebben dit ook zonder al die documenten gedaan, ik wil nu voor mezelf een stuk geschiedenis schrijven en desnoods neem ik een camera mee en zeg dat ik een documentaire maak over mijn reis, met een camera en wat interviews kom je ook al ver.

Je kiest om zonder visum in een land te verblijven. Persoonlijk vind ik dat een domme keus, maar zolang het een keus is en geen onwetendheid moet iedereen het verder zelf weten.

Je weet dat je in veel landen gevangenisstraf kan krijgen als je je niet aan de visumregels houdt? Je weet dat gevangenissen zelden zo luxe zijn als in Nederland/België?

Natuurlijk is het niet zo dat je bij wildkamperen meteen gearresteerd wordt. Maar het blijft een (klein) risico. Houd er wel rekening mee dat als je eigen doet die niet mogen, het sneller opvalt dat je geen visum hebt. Een blanke kop valt ook op.

dat visum regel ik waarschijnlijk wel nog hoor, maar hotels etc is niet aan mij besteed

Hey man,
Ik heb ervaring met wat jij wil doen, ben een aantal jaren geleden begonnen.
Wat iedereen ook zegt, mijn tip is, niet te veel over nadenken, gewoon je ding doen, want het kan echt.
geef jezelf een paar simpele regeltjes, zoals drinken, eten, lachen en niets meer, dan kom je heel ver…
Ik lees wel dat je een beetje een negetiefe blik heb met de wereld om je heen, dan ga je het niet redden man.
Je moet volpositief en vol vertrouwen te werk gaan.
Ik ga volgende week door naar zwitzerland met 40 euro, ben naar australie gevlogen met 50 en naar amerika met 140 etc etc.
Ik hoop dat je het gaat redden man, ik weet zeker dat het mogelijk is maar je moet wel ruggegraat hebbe.
Veel succes verder met het vinden van een reispartner, en veel plezier met alle avonturen!
cioa

1 like

Vind het echt heel tof wat je gaat doen, maar het klinkt allemaal een beetje naïef. Er zijn gewoon regels waar je toch echt
rekening moet houden. Ook ik hou me echt niet aan alle regels als ik op reis ben, maar dingen als wildkamperen kan gewoon niet in heel veel landen.
Ik zou je toch nog wat beter gaan oriënteren voor je vertrekt! Ik geloof dat het absoluut mogelijk is dus wel veel succes!

1 like