Wereldkampeerreis voor aantal jaren (te voet)

hallo,

Mijn naam is johnny en ben 21 jaar. ik loop al een hele lange tijd met de gedachten om te gaan reizen, maar dan echt alleen met een tentje, een slaapzak/mat en een paar stevige wandelschoenen. zelf ben ik gek op de natuur en zou het liefst daarin willen leven; kamperen, eigen voedsel vangen/plukken, en gewoon helemaal afhankelijk te zijn van je eigen twee handen en je “koppie”. het aller allerliefst helemaal ZONDER GELD. dat zal niet altijd helemaal lukken jammer genoeg, maar dan wel met zo min mogelijk :smiley: maakt mij niet uit of je man/vrouw bent of leeftijd, ben je net zo gek op de natuur als ik, laat me dan graag wat weten… mijn e-mail is [EMAIL=“nljohnnyhl@hotmail.com”]nljohnnyhl@hotmail.com…

en mischien wel tot snel :-DDDD

Wist je dat het in heel veel landen niet toegestaan is om wild te kamperen? En wist je dat de gemiddelde boer er echt niet bij van wordt als iedereen zomaar zijn oogst gaat stelen?

Sorry, maar je plan is binnen Europa niet echt reeeel… En buiten Europa zijn er weer andere nadelen, bv het ticket naar je startplaats toe wat niet gratis zal zijn.

hallo jenny,

daar ben ik me ook helemaal van bewust, maar kamperen bij een boer in zijn achtertuin vind ik nog niet helemaal wild kamperen. ik bedoel ook landen als rusland, groenland, canada,landen waar je nog duizenden vierkante kilometers hebt aan wilde natuur. en in scandinavische landen zijn de boeren verplicht om hun land aan te bieden om te mogen kamperen, maar dan niet langer dan2 dagen. maar toch wil ik het lieftst zo ver mogelijk bij de bewoonde wereld vandaan, en zo ver mogelijk de natuur in… en met een vliegticket ga je te snel en ervaar je niks. ben van plan om naar scandinavie te lopen/liften en vanaf daar door rusland heen de beringsstraat over steken richting alaska dan canada en vanaf daar helemaal naar het zuiden… maar, bedankt voor de reactie :-DDDD, maar, geen zin om mee te gaan??? :smiley:

groetjes…

Ik hou van de natuur, maar ook van cultuur en mensen (mn in dorpen). Een lange voetreis zit er voor mij ff niet in…

Hihi lijkt wel op Into the wild movie jou blog! :wink: leuk hoor!

ja geloof dat die jongen uiteindelijk wordt opgegeten door een beer… maar laat je niet ontmoedigen, veel plezier!

nee giftige plant gegeten! wel een hele mooie film hoor! :slight_smile: