Ik ben Robin, 25 jaar. Dit wordt voor mij de eerste keer dat ik ga backpacken en wil dit graag met z’n tweeen doen. Het liefst met iemand die het ook nog niet eerder heeft gedaan, zodat deze onderneming voor beide een even groot avontuur zal worden.
Ik wil dit gaan doen op de meest goedkope manier: dus liften, couchsurfing, wild camperen en bij mensen aan het werk voor evt. een slaapplek, geld of hapje eten. De bestemming nog onbekend, omdat het mij niet heel veel uit maakt waar ik heen ga. Amerika, Azie, Scandinavie en Australie lijkt me allemaal geweldig. Maar aangezien dit dan voor beide (waarschijnlijk) de eerst keer wordt, is Thailand of Scandinavie denk ik een goed begin.
Wat dat betreft ben ik erg flexibel, ook met de activiteiten onderweg. Ik sta dus voor alles open! Voor mij is het gewoon dat ik graag wat van de wereld wil zien en weg van de dagelijkse sleur waar ik nu in zit. Ik zou graag eind dit jaar of begin 2014 willen vertrekken. Hoe lang weet ik ook nog niet, eigenlijk wil ik net zolang gaan reizen totdat het geld op is. Lijkt jouw dit iets en heb je ideeen, dan hoor ik het wel!!
Ja Amerika lijkt mij ook super. Zoals ik hierboven heb aangegeven maakt de bestemming mij vrij weinig uit. Vanwaar de vraag? Heb jij al plannen?
Het gaat mij er vooral om dat diegene die mee wil, het low budget reizen ook ziet zitten. Ik wil het namelijk rustig aan doen en zoveel mogelijk zien voor zo weinig mogelijk geld En (tip van forumleden) soms op een plek een paar dagen verblijven om alles even te laten bezinken en even rusten.
ja ik wil volgende maand naar peru-bolivia en daarna richting costa rica en panama gaan! helaas kan een vriendin van mij niet meer mee dus ben ook op zoek naar een avontuurlijk iemand die graag mee zou willen!ik hou ook van low budget,maar wil weel zoveel mogelijk zien en doen (zoals incatrail, zoutvlaktes etc) al heel lang staan deze landen bovenaan mijn lijstje en wil deze wintermaanden weer lekker paar maanden weg uit het koude nederland!
Lijkt me echt super tof! Maar jij wil volgende maand al? Ik kan namelijk op z’n vroegst halverwege december pas denk ik, gaat jou dit lukken?
En heb je de incatrail al geboekt of wil je dat ter plekke regelen? Wat ik zo gelezen heb kost een ticket ook al gauw 180 euro.
En hoe lang wil jij eigenlijk reizen?
nee,ik heb nog niets geboekt, heb wel al voor een aantal landen de lonely planet aageschaft!het is namelijk zo dat ik begin deze maand geen werk meer heb (strandpaviljoen) t/m maart, dus vandaar dat ik de wintermaanden weer wil gaan reizen. hoelang ben jij van plan om weg te gaan?het is de bedoeling om eerst naar peru,bolivia te gaan,maar ik ben al langere tijd aan het kijken voor een goedkope vlucht vandaaruit naar san jose. Hier wil ik rond januari heen. In Cólon in Panama is 9-14 februari een festival, dat heet Tribal Gathering waar ik heel graag heen wil , vanuit san jose gaan er ook shuttlebussen naar deze plek! waar woon jij trouwens?anders kunnen we wel een keer afspreken om over het een en ander te hebben!