Low budget backpacken naar nog onbekende bestemming met een nog onbekende reisgenoot?

Hi,

Ik ben Robin 25 jaren jong. Dit wordt voor mij de eerste keer dat ik ga backpacken en wil dit graag met z’n tweeen doen. Het liefst met iemand die het ook nog niet eerder heeft gedaan, zodat deze onderneming voor beide een even groot avontuur zal worden.

Ik wil dit gaan doen op de meest goedkope manier: dus liften, couchsurfing, wild camperen en bij mensen aan het werk voor evt. een slaapplek, geld of hapje eten. De bestemming nog onbekend, omdat het mij niet heel veel uit maakt waar ik heen ga. Amerika, Azie, Scandinavie en Australie lijkt me allemaal geweldig. Maar aangezien dit dan voor beide de eerst keer wordt, is Thailand of Scandinavie denk ik een goed begin.

Wat dat betreft ben ik erg flexibel, ook met de activiteiten onderweg. Ik sta dus voor alles open! Voor mij is het gewoon dat ik graag wat van de wereld wil zien en weg van de dagelijkse sleur waar ik nu in zit. Ik zou graag eind dit jaar of begin 2014 willen vertrekken. Hoe lang weet ik ook nog niet, eigenlijk meer zodra het geld op is. En een ieder vrij laten om te gaan waar die wil, want af en toe wat tijd voor jezelf hecht ik ook wel waarde aan. Ook kunnen we alleen het begin van de reis dat we met z’n 2en optrekken en daarna onze eigen weg vervolgen. Alle ideeen en iedereen welkom :slight_smile:

Ik hoor het wel!!

Groetjes

Hoi Robin,welkom op wereldwijzer!
Nou Thailand is altijd een aantrekkelijke bestemming geweest voor toeristen uit alle landen, mede vanwege het lage prijspeil.
Overnachten kan je al voor zo’n 4 euro’s,eten kost spotgoedkoop alsook het openbaar vervoer.
Natuurlijk als je voor de eerste keer naar Thailand gaat kan je best een reisbuddy meenemen om dit prachtig land te bezoeken.
Op het Reisgenoten Forum kan je een oproepje plaatsen voor een reisgenoot (of meerdere reisgenoten)
Plaats in je oproep een beschrijving van waar je naar toe wilt, welke periode, waar je reisgenoot aan moet voldoen en vooral wie je zelf bent,Robin !
Succ6 nog en laat ons nadien weten hoe je reis was verlopen.
groet,georgessiam.