Backpacken Thailand, reiskameraad gezocht

Hi Guys!

Ik ben van plan om in Juni en Juli in Thailand te gaan backpacken. Ik wil zo veel mogelijk cultuur, natuur (nationale parken, bountystranden), avontuur (bungeejumpen/junglesafari), sportieve activiteiten (kajakken/raften etc.) doen. Ik ben van plan om dit zo lowbudget te doen, en zou het ook leuk vinden om een reisgenoot te hebben. Ik heb geen schema gemaakt van wat ik allemaal precies wil gaan doen, maar lijkt het je leuk om samen te reizen dan lijkt het me gezellig om eens af te spreken om te overleggen of onze ideeen hetzelfde zijn, en of het klikt…

Groetjes
Lindy

lindyamkreutz@live.nl

Dus jij wil low budgetten in thailand. Die arme mensen hun kleine beetje inkomen nog verminderen. Terwijl alles daar toch al zo goedkoop is. :mad:
Nou succes, hoop dat je lekker slaapt daar.

Hey,
Met lowbudget bedoel ik alleen maar dat ik geen overdreven prijzen wil betalen voor dure hotels, maar dat ik liever in een hostel slaap. Je kunt een reis zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt… en ik kies er voor om het liever wat goedkoper te doen. Daarbij heeft niemand het over “Die arme mensen hun kleine beetje inkomen nog verminderen.”

Beetje rare reactie inderdaad… Zoals ik het lees, heeft Lindy zeker niet de intentie om de mensen daar af te persen.

Sterker nog; ik denk dat de gemiddelde inwoner van Thailand meer heeft aan backpackers (die in alle hoeken van het land komen) dan aan een rijke familie die de hele week op een resort zit. Het geld van de rijke familie blijft gaat namelijk rechtstreeks naar rijke investeerders. De Backpacker zoekt de afgelegen dorpjes en plaatsen op. In deze plaatsen wonen de echt arme mensen en zo profiteren zij ook een beetje mee van het toerisme!

3 likes

>>>Nou heeft Lindy 2 reacties gekregen, waar ze niks mee kan, een valt r aan en de andere verdedigt haar. Nou guys, ga gewoon met Lindy mee, dan ben je goed bezig, mij mag je mailen Lindy., adriaan89@freeler.nl.

Ben ik met je eens, maar ik MOEST dit gewoon even kwijt. Excuses voor het ongemak aan u en Lindy :slight_smile:

Lindys bericht trok mij echter niet voor niets aan; ik heb precies dezelfde wensen. Maar ik ben al bezet deze zomer.

Succes Lindy! Als je volgend jaar nog een keer gaat, zou ik graag meegaan :wink:

Lijkt me heel leuk, wat jij wil doen is precies wat ik wil doen, maar ik zit rond die periode in Sri Lanka/Indonesië. Ik ga waarschijnlijk daarna pas naar Thailand. (augustus/september). Als Adriaan mee gaat reis je in elk geval al niet meer alleen. Laat maar weten hoe het was daar! Kan ik ook gebruiken :stuck_out_tongue:

Heey Lindy,

Ook ik ben in juni in Azie, vlieg 2 juni naar Bangkok (o.v.b.), en vanaf daar zie ik wel…
Wat zijn jou plannen? Ikzelf zit er aan te denken om zuidwaarts te reizen, de eilanden en daarna naar Maleisie…

Groet,
Danny

hey allemaal,

Ik ben van plan om over een jaar te gaan backpacken voor ongeveer 4 a 5 weken in thailand maar wat is ongeveer het geld bedrag als je gewoon leeft en veel uitstapjes doet?
kan iemand mij daar meer info over geven?
joost_heije@msn.com

Hoi Joost,
Normaal mag je wel rekenen op zo’n 600bath per dag(zonder uitstapjes)spreek dan van hotel&guesthouse,eten.
Nu ik kan niet in een glazen bol kijken,maar uitstapjes maken kost ook geld.
Je hebt allerlei type bussen(de goedkoopste vb:bangkok gaande van 31/2 bath tot 30bath)
Nu als je door Thailand trekt kan men vip bussen nemen,kost normaal 100bath meer dan de gewone bussen.
Treinen idem,3de klasse,2de klasse en last not but least de eerste klassen compartimenten(airco)mag men wel rekenen van Bangkok richting Chiangmai op zo’n 1100bath.
2de klasse betaal men voor deze trein rit (dacht 650bath)compartementen met fans.
Nu om ergens naar een natuurpark tegaan betaal je 150bath entree.
Dusitzoo(dierentuin in bkk betaal de “farang” 150bath,terwijl de thaise bevolking 20bath betaald om binnen te mogen.
Tenslotte je kunt het zo duur maken,zoals je wilt,een mac donald bezoekje of ergens aan een kraampje gaan eten.(daar steek je ook veel geld in je zakken)
Nu moest er nog vragen zijn over Thailand,ik zou zeggen stel je vragen in het Thailandforum.
Oja,moesten er mensen zijn die geen “partner” kunnen vinden in die periode.
Geen getreur,men kan steeds in kao san road mensen aanspreken om een eindje mee te reizen.
Daar komen alle backpackers van diverse landen samen om te verbroederen.
Onlangs was ik nog in gesprek met 2dames(zweden&Zwitserland)die samen door thaiiland trokken,ze hadden elkaar toevallig tegen gekomen in kao san road.
groetjes en nog veel suc6 met jullie voorbereidingen!!
georgessiam.

Hoi hoi!

Komende maand juli ben ik ook in Thailand te vinden. Ben er afgelopen zomer ook geweest. Toen wat mixer rondgereisd (dankzij m’n reisgenoot). Nu ga ik meer voor de hostels om in te slapen. Een vraag van mij, is het handig om dan een eigen slaapzak mee te nemen? Of is een lakenzak ook voldoende? Aangezien ik afgelopen zomer dus in de wat duurdere (wat is duur in Thailand) zat ben ik daar niet zo bekend mee.

hey verhip,

Hoe lang was je vorige keer geweest?
En wat was je ongeveer kwijt inclusief uitstapjes?
groetjes joost

Hoi!

Afgelopen zomer ben ik uiteindelijk 3 weken geweest. We moesten een week eerder terug naar Nederland, helaas! Pfff, hoeveel we kwijt waren. Geen idee wat het precies was. Denk ook dat het geen reëel beeld gaat geven. We hebben voornamelijk in de duurdere hostels/hotels gezeten en weinig uitstapjes gemaakt. Dus dat vind ik lastig om antwoord op te geven.
Dit jaar ga ik het compleet anders aanpakken… :slight_smile: Heb er nu al zin in. Baal er van dat ik nog zo lang moet wachten… :wink:

hey verhip.
weet je nog wel ongeveer wat je voor de trips betaalde? greetz