LOT heeft onze vlucht gecanceld

Gisteravond kreeg ik een mail waarin stond, dat onze vlucht naar Hanoi in juli/augustus gecanceld is. Ik heb nergens iets kunnen vinden over de reden. Iemand van jullie die wat weet?

Wat lullig zeg! Krijgen jullie wel een alternatief aangeboden?

Ik weet ook niet wat de reden is. Zouden ze eigenlijk in de mail moeten zetten, vind ik :wink:

Groetjes, Anne

Nee, er was geen alternatief mogelijk. We krijgen alleen ons geld terug, maar een nieuw ticket rond dezelfde datums is nu een stuk duurder dan toen ik boekte en de overstaptijden zijn ook veel langer…

Ik heb LOT gebeld en die vertelden dat de route van Warschau naar Hanoi vanaf eind maart gecanceld is.

nunu ,

dat lijkt me wel heel bizar …dan moeten er hier wellicht toch nog andere
gedupeerden op dit forum zitten …?
zelf zijn wij ook niet over-enthousiast van LOT …zaten door techn defect bij de terugvlucht 2 dagen langer vast in Hanoi , bovendien was er dan nog rugzak achtergebleven (is ondertussen wel terecht)

ik hoop dat je toch nog een passend alternatief vind
wens je succes met de nieuwe boeking …
geert

LOT heeft op 16 februari bekend gemaakt, dat de route Warschau-Hanoi gecanceld wordt per 26 maart. Op die dag heb ik mijn mail ook ontvangen van het internetreisbureau. Er zijn echter bureaus die graag het geld nog een tijdje in eigen handen houden en dan pas ca. 3 weken van te voren de reiziger bericht sturen. Voor iedereen die dus nog geen bericht heeft over de afgelaste route verwijs ik naar:

http://www.lot.com/pl/web/newlot/press-info/-/asset_publisher/4MHh/content/lot-zawiesza-rejsy-do-hanoi-1?redirect=%2Fpl%2Fpl%2Fweb%2Fnewlot%2Fpress-info

Ik heb nu tickets vanaf Kopenhagen via Dubai naar Ho Chi Minh geboekt bij Emirates 27 juni-26 juli voor 563 euro.

hey ,

dan zijn je vlucht-zorgen blijkbaar achter de rug , en valt de nieuwe prijs best mee ! je kan je vanaf nu terug ten volle concentreren op je reistraject !!!

bye,
geert,

Nou, precies! Zelfs ik slaakte een zucht van opluchting. :wink: Gelukkig maar en nu weer verder met de voorpret!

Groetjes, Anne

Wij hebben hetzelfde gehad maar eigenlijk een betere vlucht geboekt dan we hadden!
Welliswaar vliegen we nu met de russische Aeroflot maar toch, prijs is goed en reistijd veel korter dan met Lot-Air omdat we 8 uur op Warschau zouden moeten vertoeven…
De kosten voor Lot om op Hanoi te vliegen waren te hoog en dus niet rendabel…

gr.

René

Onze wachttijd in Warsaw zou maar 1 uur op de heenreis en 1.40 uur op de terugreis geweest zijn als we met LOT gegaan waren. We hadden met Aeroflot kunnen vliegen, maar dan hadden we de reis niet op dezelfde dagen kunnen doen. En nog zouden we 315 euro duurder uitgeweest zijn.

Nu vliegen we dus met Emirates vanaf Kopenhagen naar Ho Chi Minh City en zelfs nog iets goedkoper dan de tickets van LOT. We hebben wel een lange wachttijd, maar daardoor kunnen we ook Dubai by night bekijken en Emirates is een fantastische maatschappij.

Het is dat ik gisteren een beetje aan het googlen was, anders was ik er niet achter gekomen dat de vlucht gecanceld was. Zowel van LOT als van ebookers niets gehoord.Ik heb dus zelf contact opgenomen. Het alternatief was een vlucht via warschau en Peking (met een overnachting daar) naar Hanoi en terug hetzelfde en dan ook nog eens twee dagen eerder vertrekken en thuiskomen. ebookers beweerde dat het pas net bekend was, daar klopt dus niets van. Aangezien wij al een aantal binnenlandse vluchten en hotels geregeld hebben zijn we ook niet flexibel met data en daardoor dus een hoop geld meer kwijt. Balen.

O, dat is inderdaad balen en ook helemaal niet netjes zo! Weet je al of jullie het alternatief gaan doen dat ze hebben aangeboden of gaan jullie het via een andere maatschappij proberen? Aeroflot is an sich best goedkoop en misschien nog te boeken?

Groetjes, Anne

Hallo Marleen,

Ja, slordig van e-bookers.

Maar ik weet niet bij wie je de binnenlandse vluchten heb; Vietnam airlines misschien.

Heb je daar een ticket gekocht maar niet de supersaver, kan je voor een gering bedrag de vlucht verzetten, VND 250000 (= €9.20 ).
Heb je een flex ticket dan kost het je niets.

Voor de vlucht naar Viet Nam is Aeroflot een aanrader, zoals Anne-jitske al melde.
Ik weet van iemand dat deze in hetzelfde schuitje zat en nu deze maatschappij hebben genomen.
Met aankomst Saigon en vertrek vanaf Hanoi voor €714 pp.
Overstap heenreis in Moskou 2 uur en 45 minuten.
Overstap terugreis in Moskou 5 uur en 50 minuten.

Hotels
Wanneer je deze direkt bij de hotels hebt geboekt kan je veelal kostenloos annuleren of deze verzetten. Ook veen bureaus in Viet Nam doen dit ook veelal kostenloos.

Misschien helpt het bovenstaande wat.

gr.
Ton.