Alle reizen van Egypt Air naar Kuala Lumpur gecanceld :(

:evil:
Net gebeld door het reisbureau dat Egypt Air zonder alternatief te bieden alle reizen van Caïro naar Kuala Lumpur heeft afgeblazen. Vanaf KL vliegen we namelijk door naar Bali. Wel geld terug gekregen, maar met een nieuw ticket (Emirates) via Dubai zijn we 400 euro p.p. duurder uit. Nogal een tegenvaller :frowning: :frowning:

Gebeurt dit vaker? Egypt Air heeft het recht om dit te doen, waarschijnlijk elke maatschappij.

Durfden we eindelijk een risico te nemen vanwege de spotgoedkope prijs, heb je dit… Gelukkig gaat onze vakantie wel door, maar dag spaargeld.

Een maatschappij heeft helaas het recht om tot 2 weken voor vertrek vluchten om te boeken of te annuleren. Ze zijn echter verplicht om mensen een alternatief te bieden, of hun geld terug te geven.

De recente ontwikkelingen in het middenoosten zullen wel een reden voor dit besluit zijn.

Maar wat ontzettend balen!!! Zelf besef ik dat ik heel veel geluk heb gehad, ik twijfelde of ik via Bangkok of via KL naar Indonesie wilde vliegen. Toch maar voor BKK gekozen, en die vlucht gaat vooralsnog door… En nu maar hopen dat het zo blijft.

Ja, dat hoop ik ook voor je!!!

Het zal inderdaad wel met de situatie in het MO te maken hebben. Tja, dit had dus niemand kunnen voorspellen. ‘Gelukkig’ weten we het zo lang van te voren. Vlak voor vertrek was het niet te doen geweest, dan zijn nieuwe tickets niet meer te betalen. Nou ja, we gaan in ieder geval op vakantie! Dan maar een rib uit ons lijf. En hopen voor de mensen in bijv. Libië dat hun situatie verbetert.

Jeetje, wat balen voor jullie.
Wanneer gaan jullie?
En weet je ook voor welke periode de vluchten zijn gecanceld?
Wij vliegen in juli met Egyt Air naar KL, met tussenstop Cairo.
Maar in ieder geval een prettige vakantie.

Sabine

Helaas, helaas, bij ons is de vlucht naar Kuala Lumpur ook gecanceld. Heel erg vreemd dat dit zomaar mogelijk is… nu is het haast onmogelijk schappelijk geprijsde tickets te vinden.
Wij vliegen ook in juli, D-reizen belde ons gisteren op, egyptair schijnt helemaal niet meer te vliegen op Kuala Lumpur.
Nu druk opzoek naar een alternatief.
Hopelijk hebben we allemaal toch een heel leuke vakantie :zon02:

Misschien in tip voor anderen, wij hebben een ticket bij emirates geboekt vanaf Frankfurt naar kuala lumpur. Betalen nu ongeveer 100 euro meer per ticket. Het is voor ons een stuk verder reizen dan Amsterdam maar nog wel betaalbaar.
Gelukkig gewoon lekker naar Maleisie! :malaysia:

Wij hadden ook een vlucht in juli, dus het zal helaas ook voor jou gelden Sabine. Heb je direct bij Egypt Air geboekt? Door D-reizen werden we op de hoogte gesteld. Ik zou in ieder geval contact opnemen met de instantie waar je geboekt hebt. Vanaf Frankfurt is ook een optie. We hebben misschien te snel omgeboekt, maar laten het nu maar zo. Scheelt wel veel geld zeg!

Hoe gaan jullie naar Frankfurt, Demindy? Trein, auto?

Wij hebben bij Supersaver geboekt, was erg blij met onze goedkope tickets. Toen de tijden werden veranderd kregen wij een email.
Heb gisteren een mail gestuurd, dus maar even afwachten.
Als het zo is wil ik zo gauw mogelijk andere tickets boeken.

We gaan met de auto naar Frankfurt, volgens google voor ons iets meer dan 4 uur rijden. Ik heb alle plaatsen gehad met zoeken naar tickets. Vanaf dusseldorf met emirates kan je ook nog leuke tickets vinden. Frankfurt was nog goedkoper en een mooie overstaptijd. Heen 4 uur en terug 1,5 uur, dat scheelt ook wel.

Wij hebben onze tickets ook moeten omboeken. Een bak meer geld maar ja…
Misschien voor mensen die in Zuid Nederland of Belgie wonen…Airasia vliegt vanaf Paris Orly rechtstreeks naar KL voor hele schappelijke prijzen.:zon02:

Da’s idd een mooie overstaptijd. Opvallend is dat de prijzen van Emirates voor dezelfde vertrekdata sinds november niet zijn veranderd. Ticketprijs is even duur als toen. Ze waren met 1 overstap zelfs iets duurder dan een directe vlucht met Malaysia Airlines. MA is inmiddels iets van 1250 euro pp., alweer 210 euro duurder.

Ik hoop dat Supersaver snel reageert. Misschien kan je nog het beste Egypt Air zelf bellen, kantoor in Amsterdam 020-6256661.

Bedankt voor de tips allemaal!

Wij hebben nu ook voor Frankfurt gekozen via Qatar. Zijn nu voor 4 personen € 625 meer kwijt, vertrekken een dag vroeger maar met prima overstaptijden van max. 2 uur. Eind goed, al goed, maar toch jammer van hoe het nu is gegaan.

Heb ook Caïro - KL geboekt voor juli. Weet iemand voor welke periode deze gecanceld zijn?
Heb net naar de balie van Egypt Air in Zaventem gebeld maar die gaven geen info. Ik moet geduld hebben, volgen hen!

Weet er iemand of het ook andersom kan? Kan ik van mijn kant een vlucht annuleren zonder kosten?

Ann

Wij hadden ook voor juli geboekt vanaf Brussel. Ook jouw vlucht zal dus gecanceld zijn. Bel morgen met Egypt Air Amsterdam, tel. 020-6256661. Succes!

1 like

Ook wij zijn gebeld, door egyptair, hebben rechtstreeks bij hen geboekt.
Zij meldden dat alle vluchten cairo -kuala lumpur voor de rest van het jaar gecancelled zijn.
Wij kregen overigens wel een goed alternatief aangeboden. geld terug had ook gekund, maar vonden wij geen aantrekkelijke optie.

Hallo,

Welk alternatief hebben jullie gekregen?
Heb drie weken geleden een andere vlucht geboekt, alleen via Frankfurt.
Wel een eindje, maar we gaan met de trein. Het is vakantie toch?
Wacht nu alleen nog op mijn geld.
Iedereen en fijne vakantie.

@Maryl
Voor wanneer hadden jullie geboekt?
En welk alternatief hebben ze jou geboden?

ik ben nog steeds in onzekerheid over wat we in juli gaan doen?
andere opties kosten ons makkelijk 400 euro extra per persoon!

Onze vlucht werd eveneens gecancelled. Dit was :

Brussel - Cairo - KL (Egypt Air)

Egypt Air heeft mij gecontacteerd en heeft als alternatief aangeboden:

Brussel - Cairo - Bangkok (Egypt Air) + Bangkok - KL (Lufthansa)

Wij geraken dus op onze bestemming, maar wel met een paar uur vertraging.

1 like

Wij hadden juli/aug voor 5 personen
het alternatief is via Bangkok doorvliegen naar Kuala Lumpur.
komen 3 uur later aan; een klein nadeel afgezet tegen het voordeel dat we 2 dagen later dan onze oorspronkelijke vlucht terug vliegen. Dus op een, toen wij boekten, duurdere dag.
Had overigens ook op de oorspronkelijke dag kunnen blijven staan, maar wij vonden dit voorstel helemaal prima.

1 like

wij hebben geboekt via govolo. zouden normaal gezien op 19 juli vertrekken op huwelijksreis(!!) naar maleisie met egypt air: brussel-cairo-kuala lumpur. op 20 juni kregen wij een simpele e-mail (die dan nog bij junkmail stond gelukkkig hebben we die nog gezien) dat onze vlucht gecanceld is en we niet eens zeker kunnen zijn dat we ons geld terug zullen krijgen… meteen rondgebeld en geinformeerd wat dit precies te betekenen heeft. idd de vlucht was gecanceld, men kon wel eventueel kijken voor een andere vlucht… hun voorstel: 1200 euro opleg op de al reeds betaalde som van 1300 euro. ik was razend! vooral omdat egypt air ons meegedeeld had dat govolo ons moest contacteren in februari, en we pas 20 juni -dus minder als een maand op voorhand- gecontacteerd heeft…
na veel rondbellen hebben ze ons nu ons geld terug beloofd maar zal afwachten zijn wanneer… gisteren hebben we dan een andere vlucht geboekt naar bangkok voor 800 euro per persoon (zo’n 150 euro pp meer als originele vlucht) dus als we ons geld terugkrijgen valt dit al bij al nog wel mee…we gaan dan toch op reis he!
duimen maar!
grtz