Egypt air annulering

Wij hadden enkele maanden geleden voordelige tickets geboekt bij Egypt air, (Amsterdam- Johannesburg) en kregen van de week van het reisbureau te horen dat de vlucht geannuleerd was. We zouden nu 1 dag in Cairo moeten verblijven, voordat we een aansluiting konden krijgen. We verheugden ons toen op een dag Cairo en waren ons op dit forum aan het voorbereiden. Vandaag belde het reisbureau weer en meldde dat de vlucht van 11 november helemaal geannuleerd was en die van een dag later ook.
10 november zou helemaal volzitten en er was geen mogelijkheid meer om stoelen voor ons te krijgen. Als ik echter zelf online probeer te boeken, kan ik echter nog wel voor 11 of 12 november boeken.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Wat zou er aan de hand zijn? Zijn ze gewoon overboekt en geven ze dan onze "goedkope "plaatsen weg?

We balen er in ieder geval goed van.

groetjes van Marja

Ik zou ook graag hier iets over willen horen. Wij willen met 12-13 personen boeken voor volgend jaar juli van A’dam naar Kuala lumpur. Wil dan on-line boeken. Ik vraag mij af welke annuleringsvoorwaarden Egypt Air heeft. Ik kan niets vinden. Kan iemand mij helpen?

Groetjes,
Veroon

Hoi Marja,

Als EgyptAir jullie vlucht geannuleerd heeft, zullen ze toch echt met een alternatief moeten komen. Volgens mijn info is er een vlucht van EgyptAir op 12 november, Amsterdam-Cairo-Johannesburg.
Indien EgyptAir een alternatief aanbiedt waar je niet mee akkoord gaat, zou je een volledige restitutie moeten krijgen.

Veroon, de annuleringsvoorwaarden zijn afhankelijk van het soort ticket. Elk ticket heeft zijn eigen annuleringsvoorwaarden. Bij de goedkoopste tickets krijg je vaak helemaal geen restitutie als je annuleert, bij andere tickets krijg je restitutie minus een annuleringsbedrag. Je kan het beste even contact opnemen met de maatschappij om na te vragen wat de annuleringsvoorwaarden zijn van het ticket dat jij gezien hebt.

Hoi,

Wij hebben 3 maanden geleden een ticket geboekt bij egypt air. 2 volwassenen en 1 baby amsterdam, caïro en door naar Kuala Lumpur. Vanochtend werden wij gebeld door Egyptair. Het was bijna zeker dat de vluchten vanaf Caïro niet door zou gaan. We konden ons geld terug krijgen door een kopie creditcard en kopie paspoort te sturen naar een emailadres van egyptair in nederland. Ik vind dit vreemd.

1. Waarom zou er nu al bekend zijn dat vluchten eind jullie niet door zouden gaan.
  2. we hebben geboekt via de website van egyptair.com betaald via creditcard. Dit kunnen ze toch zo terugstorten?
    3)is er een organisatie die hierbij kan ondersteunen?

We hebben bewust vroeg geboekt voor 1305 euro 3 personen. Nu gaat het waarschijnlijk niet door en mochten we nu alsnog voor de zomer boeken dan zijn we minimaal 2 keer zo veel kwijt :-S

Heeft iemand tips???

bedankt

Ook wij zijn vanochtend gebeld. Wij hadden 2 vluchten geboekt ergens in november. Helaas zijn deze vluchten geannuleerd.
Wij hebben 2 nieuwe vluchten gevonden via Emirates en zijn niet veel meer kwijt. Onze vluchten waren Amsterdam-Cairo-Kuala Lumpur om daarna door te vliegen naar Jakarta.
Nu hebben wij Amsterdam-Dubai-Jakarta voor euro 700 pp.

Wij hebben geannuleerd via de site van Egyptair en alleen het formulier ingevuld. Ook geen kopie van wat dan ook gestuurd.

Nu maar afwachten.

Groetjes,
Veroon

p.s. kijk eens op de site TIX.NL (daar onze nieuwe tickets geboekt).

Egyptair vertelde mij dat wij alles terug zouden krijgen omdat het een annulering van de maatschappij zelf is.

hmm oke. Wij zitten met duurdere tickets vanwege de kortere tijd denk ik. Voor 1000 euro pp. Dat is dus iets meer. Ik ga even kijken.

bedankt voor je reactie

Hallo,

Wij hebben hetzelfde probleem:
Ik werd vandaag gebeld door Egyptair met de mededeling dat onze vlucht (BRU-KUA via Cairo) is gecanceld. Via een invulformulier op de website (Refund) of via een mailtje kunnen we ons geld terugkrijgen… Binnen 3 weken.

Over de reden dat de vlucht gecanceld was, was de telefoniste niet echt duidelijk: het kwam er op neer dat het onrustig was in egypte (weet je wel) en dat Egyptair daarom niet meer zou vliegen (of zoiets).

Het was onmogelijk om via/namens hen een alternatieve vlucht geregeld te krijgen. Nu heb ik even gekeken voor alternatieve vluchten en de prijzen zijn inmiddels bijna verdubbeld.

Ik heb zo mijn vraagtekens bij de gang van zaken en hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over onze rechten. Wat speurwerk heeft inmiddels hetvolgende opgeleverd:

Bij annulering dient de vervoerder schriftelijk de achtergronden door te geven, met daarbij eventuele compenserende maatregelen. Dus niet via een telefoontje zoals nu het geval is.

Daarnaast moeten ze je de keuze bieden tussen een refund of een alternatieve vlucht. (Weet niet of dit ook geldt indien de annulering zo ruim van te voren is).

In geval van een refund moeten ze die binnen 7 werkdagen gestort hebben. In tegenstelling tot de 3 weken die hun benoemen.

Mochten jullie nog iets te weten komen, dan horen wij het graag!

Ter info

Lusaka and Kuala Lumpur Routes Cancelled by Egypt Airways
Tuesday March 01, 2011 | Airline News | 133 views

Tags: Egypt Air

According to a recent update, the national airline of Egypt, Egypt Airways (MS) has cancelled its flights to Lusaka, Zambia.The airline added its first direct commercial flights to Zambia from Cairo, only this January. This new route has been widely accepted as there have only been countable airlines offering direct or one stop flights to Lusaka from London Heathrow Airport, UK. Egypt’s route to Zambia made it easier for flights coming from London to get connected with their second International segment at Cairo.

However, a source has reported yesterday that not only Egypt’s flights to Lusaka are no more available to reserve but the already issued tickets on the route are going to be ‘fully’ refunded by the airline. At present, Egypt Airline’s schedules to Lusaka from Cairo are appearing inactive. In addition to this, the airline’s second new route flights to Kuala Lumpur are also in a similar situation and when the carrier was enquired about its sudden vanished air routes, the airline advised its agents to apply a ‘full refund’ on behalf of its customers.

At this stage, it is too early to establish whether it is only temporary or the airline plans not to resume its flights to Lusaka, Zambia and Kuala Lumpur, Malaysia in near future.

http://news.searchcheapflights.co.uk/03/2011/lusaka-and-kuala-lumpur-routes-cancelled-by-egypt-airways.htm

Vorige week hetzelfde bericht gehad van ons reisbureau. We kregen te horen dat we geld terugkregen en de goedkoopste optie naar KL was omboeken naar Emirates a 400 euro pp duurder. We zitten aan het hoogseizoen vast en daardoor zijn er geen goedkope tickets meer.

Op een ander forum kregen mensen een alternatieve reis naar Bangkok aangeboden, maar of dat voor dezelfde goedkope prijs is, is nog onduidelijk. Vanaf Bangkok kan je weer naar KL met bijv. Air Asia…maar de extra kosten én reistijd is nogal wat.

Ik was op internet onze rechten aan het opzoeken/gedragcodes en kwam bij deze post uit. Bedankt voor de info! Ik hoor graag van je als je meer weet. Ik ga ook nog even verder zoeken.

Het verbaast me trouwens dat ze dit al eens eerder hebben gedaan. Om me heen heb ik best goede ervaringen met Egypt Air gehoord, maar nu vind ik ze niet meer betrouwbaar. Daarom durf ik niet voor Bangkok te gaan.

Ik zie het anders.

Een luchtvaartmaatschappij die er minder goed voor staat, kan zoals nu stappen ondernemen en mensen hun geld teruggeven. Heel erg vervelend voor de reizigers die het aangaat, maar wellicht kunnen ze hun bedrijf zo uit de negatieve cijfers houden.

Stel ze zouden niks doen, en failliet gaan. Dan vliegt er helemaal niemand meer, en dan krijgt helemaal niemand geld terug. Zo’n situatie is veel en veel vervelender!

(Bij sommige reisburea’s kun je je verzekeren tegen faillisement, maar dat kan niet altijd.)

Afgelopen week even contact gehad met EgyptAir Amsterdam en hen geconfronteerd met de door mij gevonden regelingen.

Allereerst werd mij duidelijk dat ze zelf geen idee hebben wat er aan de hand is. Hun weten alleen dat de vluchten geannuleerd zijn vanuit het hoofdkantoor in Cairo, maar zijn niet geinformeerd over de reden. In mijn ogen vrij apart, maar volgens hen een normale gang van zaken. Het callcentre in Amsterdam ‘denkt’ overigens dat het door de situatie in Egypte komt en dat er daarom niet meer gevlogen wordt op KL. Zelf even googelen is blijkbaar nog niet in ze opgekomen…

Nadat ik had aangegeven dat ze waarschijnlijk verplicht waren om mij te compenseren met een andere vlucht, veranderde de toon van het gesprek meteen. Een vlucht naar Bangkok was ineens een mogelijkheid geworden, terwijl dat bij het eerste gesprek onmogelijk was… Of ik gecompenseerd zou worden voor de vlucht tussen Bangkok en KL wist ze niet zeker, maar dat zou ik per brief kunnen aanvragen.

Indien ik mijn geld teruggestort wilde hebben, dan kon dat binnen 10 dagen geregeld worden.

Waarschijnlijk kies ik voor de laatste optie, aangezien Bangkok-KL met Airasia ook al gauw 150 pp extra is. Dan is via londen vliegen wellicht een betere optie!