Hoe kan dit??

Hallo!

Ik en mijn vriend willen eind december richting Thailand en tot begin januari blijven. Nu verteld iedereen me dat de tickets rond die tijd rond de 900 euro liggen, kan ik me best voorstellen omdat het hooghooghoogseizoen is dan. Nu kwam ik vandaag op Egyptair een tickets voor 589,19 tegen voor vertrek op 18 december en terugkeer op 4 januari., Brussel-Bangkok! Hoe kan dit? Doe ik iets verkeerd (waarschijnlijk) of kan dit echt? Ik ben er in ieder geval helemaal ondersteboven van want als het echt zo is ga ik gelijk boeken natuurlijk!

Bedankt voor jullie reacties vast! :zon02:

Ja, dit kan echt…komt omdat je er vroeg bij bent en dus is een van de laagste boekingsklasses nog beschikbaar.
Tickets van lijndienstmaatschappijen kunnen zo’n jaar van tevoren vooruit geboekt worden, dus dit ticket is pas net te boeken.
Let wel even goed op de overstaptijd in Cairo…dat je wel een goede doorverbinding hebt en niet uren moet doorbrengen.
Kijk je over een paar maanden nog eens voor identieke data, dan zal je zien dat de tickets alweer een stuk duurder zijn…

Houd er wel rekening mee dat de goedkoopste tickets over het algemeen de strengste voorwaarden hebben. Wijzigen van data is in veel gevallen niet meer mogelijk en bij annulering krijg je geen restitutie verleend (tenzij je een annuleringsverzekering hebt afgesloten en een volgens de voorwaarden van de verzekering geldige reden hebt om te annuleren).

Wauwie… dat dat kan! :slight_smile: Ja overstaptijd bedraagt zowel heen en terug 4 uur valt wel te overzien… dacht ik zo. Ik vind het altijd lastig de voorwaarden te vinden. Als ik daar op klik dan geeft hij een error aan, kan ook nergens vinden hoeveel kilo je mee mag nemen etc. Egyptair is wel te vertrouwen toch?

Thanks voor je antwoord!

Xxx

Ik heb ook even gekeken en als je de kalender voor de terugvlucht aanklikt, zie je ook dat de laatste datum die je momenteel kan boeken voor de terugvlucht 5 januari 2013 is. Een terugvlucht op 4 januari kan je dan ook nog maar net boeken. Goed dat je er zo vroeg bij bent.

Voorwaarden van dit tarief kon ik wel openen:

[ul]
[li]Refund charge will apply or not refundable.[/li][li]Changes permitted at least 24 hours before departure with a charge.[/li][li]Advance seat selection available.[/li][li]Request of special meals available.[/li][li]Upgrade to higher fares permitted.[/li][li]No priority check in, baggage handling and boarding.[/li][li]No lounge access.[/li][li]cannot be upgrade against miles.[/li][/ul]Wordt er niet echt wijs uit wat de annuleringskosten zijn. Ze geven aan dat er kosten worden annuleringskosten worden berekend…OF dat het ticket non-refundable is (dus geen restitutie bij annulering).
Wijzigen mag blijkbaar wel tegen betaling van wijzigingskosten…

Bagage-info vind je hier: http://www.egyptair.com/English/Pages/BaggageAllowance.aspx

2x 23 kg ruimbagage mag je meenemen (uitzonderlijk veel overigens voor Bangkok), handbagage 1 stuk met maximum gewicht van 8 kg.

EgyptAir is niet mijn favoriet, maar is weinig mis mee. Goedkoop ticket dus waarom niet… Geld dat je uitspaart kan je hier weer uitgeven !

Hartstikke lief dat je voor me gekeken hebt! Ik kon hem niet ook openen word er inderdaad ook niet heel wijs van. Waarom ben je geen fan van Egyptair en waar vlieg jij liever mee?

:chin:

Hartstikke lief dat je voor me gekeken hebt! Ik kon hem net ook openen word er inderdaad ook niet heel wijs van. Waarom ben je geen fan van Egyptair en waar vlieg jij liever mee?

:chin:

vandaag 11-01-2012 geboekt naar phuket met tussenlanding hong kong voor de som van 538 euro. vertrek 20 sept. terug 10 nov. mooi prijsje toch???:chin:

Graag gedaan hoor :slight_smile:

Ik weet eigenlijk niet waarom ik geen fan ben van EgyptAir…iets houdt me tegen om een vlucht met hen te boeken. Maar ken genoeg mensen die er wel mee willen reizen, want ze hebben goed geprijsde tickets.
Met de veiligheid zit het echt wel goed, want ze zijn lid van de Star Alliance, de grootste alliantie in de luchtvaartwereld. En binnen die allianties wordt zeker wel goed op veiligheid gelet.

Ik vlieg zelf graag met EVA Air of China Airlines. Vind het prettig om non-stop te vliegen. Wel duurder dan EgyptAir, maar aangezien ik in Nederland altijd in de reiswereld heb gewerkt, kon ik elk jaar een agententicket met een van deze maatschappijen boeken waardoor het voor mij erg goedkoop was.
Heb ook eens met Malaysia Airlines (via Kuala Lumpur) en Cathay Pacific (via Hong Kong) naar Bangkok gevlogen en die zijn absoluut ook goed bevallen.

Maar ik zoek nu een goedkoop ticket Bangkok-AMS/DUS/BRU dus misschien moet ik nu toch ook maar eens naar EgyptAir kijken :smiley:

Ach Dave,zelf ben ik eerlijk gezegd ook geen fan van Egypt Air(2x mee gevlogen)maar het was een goedkoop ticket,daarom!Nu voor de service van het personeel moet je niet veel van voorstellen,het eten is heel slecht.

Ik zal je zeggen…ik heb net ook voor mezelf gekeken voor ticket BKK-Europa-BKK en de prijzen, ook voor juni, zijn best aardig !
Mss maar snel een ticketje boeken !

Wel in juni posten dan hoe de vlucht geweest is hé :wink:
maar sowieso voor het eten of de glimlach van het personeel doe ik het niet… wij zijn sowieso weinig gewend, ik ben als kind wel intercontinentaal weggeweest maar nog nooit als volwassenen dusss waarschijnlijk zie ik al die negatieve puntjes toch niet…! (hoop ik) :chin:

Ik ben vorig jaar met Egypt Air naar BKK gevlogen, en dit jaar zal ik met ze naar KL vliegen. Niks mis mee,

1 like

De aansluiting van Cairo naar Bkk vallen wel mee,voor de rest ben ik minder tevreden met deze luchtvaartmaatschappij.(diefstal van mijn I-pod en Ă©Ă©n slof sigaretten merk Marlboro uit mijn reistas werden ontvreemd)
Het is dat je heel goedkoop kunt vliegen met deze maatschappij,daar hou het dan mee op.

het jatten van spullen uit een tas gebeurt toch niet door de airline? dat is meestal het grondpersoneel, en die werken voor alle maatschappijen.

Het is gebeurd door het grondpersoneel in Cairo,de tas was beschadigd aangekomen in Schiphol.
Ook nadien toen ik verhaal ging halen bij Egypt-air in Schiphol,werd ik van de klaveren naar de biezen gestuurd.(nog altijd niets gehoord van mijn schadeclaim)

het grondpersoneel in Cairo is niet van Egypt Air. en het grondpersoneel op Schiphol niet van KLM.

balen iig dat je tas kapot is en de iPod weg is. ik neem elektronica altijd mee in mijn handbagage. kan je reisverzekering je niet verder helpen?

Egypt air is ok ! :chin:

tsja dat is het wel(goedkope tickets Frank)
De ene vlucht is de andere niet, de eerste keer was het wel okay(service)
2de maal was wat minder,maar wat wil je voor de prijs die ik toen heb betaald.
Vond eerlijk gezegd,Ethiad beter,maar dat is goesting.

Vergelijk goud met goud beste Georgesiam !!!
Moet je steeds gelijk hebben!

Gegroet !