Egypt air...

beste medethailandliefhebbers,

ben hard op zoek naar een ticket voor juni.
nu zie ik een mooie aanbieding van egypt air voor 560euro…scherpe prijs!
maar door alle ellende deze tijd in egypte twijfel ik of het wel verstandig is via cairo te reizen…wie weet wat er nog verder gaat gebeuren daar…
wat zouden jullie doen? 200euro meer betalen en met eva zonder zorgen naar bkk…of toch de gok nemen met egypt…
die 200euro geef ik liever in thailand uit…
heeft iemand uberhaupt ervaring met egypt air?:cheer:

Jeroen

Met Air Berlin heb je vanaf Dusseldorf tickets tussen 650 en 700 euro in mei en juni…
Ik heb nog nooit met Egyptair gevlogen maar gezien hun alliantie met Lufthansa en Thai Airways zit het wel goed…Politieke schermutselingen buiten beschouwing gelaten uiteraard
Mijn beste vriend vliegt altijd met hen en is immer enthousiast. De goedkoopste vlucht met lange overstaptijd is goed voor gratis hotelverblijf vandaar.

Momenteel gaan de goedkoopste vluchten Amsterdam-Bangkok via Cairo of Moskou, allebei een uitdaging…

Groeten Bauke

Is idd een scherpe prijs voor een ticket in juni…
Zou gewoon gaan vliegen naar Cairo volgens mij hebben ze het ergste wel gehad daar. Het tourisme moet ook weer op gang komen daarnaartoe want zo verdienen veel Egyptenaren ook geen cent nu.
Verder is 200 euro extra natuurlijk best veel geld voor een ticket, echter dan vlieg je natuulijk wel rechtstreeks.
Egypt Air is niks mis mee hoor…mocht je twijfelen! Heb er mee gevlogen en was “gewoon” goed, zeker voor het geld.

Gewoon waar voor je geld. Ik kom a.s. dinsdag terug, een dag later dan gepland. Dus ondanks alle problemen in Cairo-Egypte gaan de vluchten gewoon door. En overstaptijden zijn normaal, heen ca. 2 uur en terug ca. 4 uur. Het vliegtuig van en naar Amsterdam heeft wat minder beenruimte maar Cairo-Bangkok heeft ruime stoelen (Boeing 777). Air Berlin is dan weliswaar rechtstreeks maar heeft een stuk minder ruimte. Dat geldt ook voor de KLM. Als je rechtstreeks wilt vliegen van Amsterdam dan is China Airlines en Eva Air een hele goede optie, alhoewel die zijn een paar honderd euro duurder. Emirates heeft soms ook leuke aanbiedingen en is ook een goede maatschappij. Nieuwe vliegtuigen en voldoende ruimte. Aeroflot is misschien dan een paar tientjes goedkoper maar kent hele lange overstaptijden. En van gratis overnachting heb ik nooit gehoord.