Ik ben 39 en reis eind oktober voor een maand op mijn eentje naar het Noorden van India…paar vraagjes
Ik hoorde dat je als vrouw alleen last kan hebben van aantastelijkheden…iemand zei me zelfs om geen mannen aan te kijken…gaat dit niet een beetje ver? een zonnebril kan natuurlijk een oplossing bieden maar ik moet me toch niet helemaal te vermommen hé? Aangepaste kledig is uiteraard een evidentie…
Ook zou je je als vrouw 's avonds beter niet meer alleen op straat vertonen…weet iemand hoe laat het er donker is in die periode?
Verder zou ik het zo budgetvriendelijk willen houden en een combinatie maken van couchsurfing (slapen bij mensen thuis) en kleine hotelletjes…als jullie adressen hebben, laat maar komen!
Als er vrouwen zijn die ervaring hebben helemaal op hun eentje (lijkt me toch nog iets anders als samen met een vriendin?) zijn hun tips van harte welkom!!! Greetz en alvast bedankt! Filosofietje
dit is een vraag voor REISCAFE-helaas, dit forum zit nogal ingewikkeld in elkaar-zeker voor 1e keer posters.
En vrijwel dezelfde vraag is al diverse keren gesteld+neantwoord. Couchsurfen bij heren alleen-dat zou ik jouw positie dus van ze nevernooitniet doen-tenzij je juist uit bent op een nieuwe relatie
Daar ben ik het niet mee eens, dit topic hoort op het India forum aangzien de vragen specifiek over India gaan, incl die over couchesurfing IN india.
Als dit topic in het reiscafe wordt geplaatst zal het waarschijnlijk weer terug geplaatst gaan worden.
Wat betreft minder specifieke info over couchsurfing kan je beter kijken op de site van couchsurfing. Ik dacht dat daar ook een soort van forum op was maar dat weet ik niet zeker. Ikzelf wil het wel eens proberen maar ben dan toch een beetje bangig denk ik dat ik niet weet bij wie ik terecht kom. Voel me dan veiliger in een ter plekke uitgezocht guesthouse.
Wat betreft het uitdagen door de mannen direct te bekijken heb ik vaker gehord. Dan helpt inderdaad een (grotere) niet dooschijnende zonnebril. Voor ons Nederlanders is dat vaak wat moeilijk aangezien wij een erg direct volkje zijn maar om grote narigheden en misverstanden te voorkomen zou ik hier toch wel op letten. Dat is weer het mooie van bij de locale bevolking verblijven, zij kunnen je hier dan mooi over informeren!
Helemaal bedekken lijkt me onnodig.
Veel plezier alvast.
groetjes Lotte
Oke india is anders dan anders maar om je nou helemaal te bedekken is een beetje te veel van het goede. Als je gewoon schouders en knieen bedekt is er weinig aan de hand. Het ligt natuurlijk ook aan waar je naar toe gaat in india. Oke, je zult wel nagestaard worden en af en toe zal er ook wat na geroepen worden maar perminent een zonnebril dragen, vind ik een beetje overdreven.
Couchsurfing: ik weet niet of dit haalbaar is/en/of handig. Zoals je misschien zijn indieers niet de meest schone mensen. Vaak is het beter om gewoon een hotel uit te kiezen die vaak ook maar een paar euro per nacht kosten.