Wij gaan dit jaar een rondreis van drie weken maken door californie.Deze reis zal ergens eind september beginnen.
Na het maandenlang raadplegen van dit forum heb ik wel een aardige
route in gedachte. Alleen zouden wij deze route willen afsluiten met een
ontspannen weekje strand.
Wie kan mij vertellen waar ik dan moet zijn in de buurt van LA en hoe warm het is(heb natuurlijk wel statistieken opgezocht)?
Kun je nog wel echt naar het strand? en zo ja, hoe is de temparatuur van de zee?Het is dan tenslotte al half oktober.
October is de mooiste maand voor een bezoek. Water in de Pacific is altijd koud maar de stranden zijn prachtig. Te veel om op te noemen. Mijn favorite is Laguna in Orange County ten zuiden van het LA. Maar probeer ook eens Santa Monica/Venice. Redondo, Huntington etc etc. Is een week niet wat lang op een bezoek van 3 weken?
Yeehaw
bedankt voor je reactie.
We zijn van plan om na de drie weken een klein weekje strand te houden. Ons lijkt 5 dagen
wel genoeg. Is het eventueel handig om je huurauto ook voor deze dagen te houden? En welke temparatuur kan ik dan verwachten op laguna beach?
Verwacht in Californie geen spaans strandleven.
Het water is koud en het waait flink. En ik denk dat je een trui nodig hebt.
Ik zou mijn tijd beter benutten.
5 Dagen is lekker. Zou ook San Diego bezoeken dan. Temp hangt ook van de aanwezigheid van de Santa Anna Winds af. (warme wind) Soms zijn er bushfires in SW California in october. We zitten er zelf weer dit jaar november. Beetje strand, beetje golfen etc.
Yeehaw
Lang geleden heb ik ongeveer hetzelfde gedaan. Wij hebben toen nog een aantal strand-dagen in Laguna Beach gedaan: een dorpje even onder LA. Dat vonden wij gezelliger dan LA zelf, een beetje jaren 50 Hollywood stijl, en een van de weinige plekjes waar je ook echt terrasjes buiten hebt. Hotels/motels zijn echter niet goedkoop daar.
Eind oktober/begin november was het toen overdag nog erg warm. 's Avonds koelt het wel snel af en het water is altijd koud. Wellicht hebben wij geluk gehad met het weer, maar ik herinner me dat het in de middag tussen de 25-28 graden was!
Maar zoals schoentje ook al zei, verwacht geen bruisend strandleven. Mooie / gezellige stranden heb ik aan de west coast nergens gevonden. Als iemand een tip heeft voor dat dan hoor ik het graag!
lees de weblog romeijneninamerika.blogspot.com. Ik zou jullie Solana Beach willen aanbevelen en zoek op de vrbo site naar accomodatie.Groeten Kees Romeijn
Op 10 minuten rijden ligt Torrey Pines golf resort.
p.s vergeet niet de grand canyon mee te nemen op je reis, zoiets zie/ervaar je maar een paar keer in je leven.
Grtn Kees.
Toen ik in 2008 in regio LA was zijn we naar opnames van Deal or No Deal geweest. In downtown Hollywood stond iemand ‘kaartjes’ uit te delen.
De dag er na op Santa Monica beach stond er een complete stand waar ze 4 of 5 verschillende shows in de aanbieding hadden, waaronder ook Dr Phil.
Misschien leuk om in de gaten te houden, al vind je die programma’s helemaal niks is het toch interessant om er eens bij te zijn