Lonely Planet Tibet aanschaffen in Chengdu of Lhasa??

Van de organisaties die in Nederland zitten weet ik niks, maar ik weet dat Asian Heritage Treks zeer goede contacten heeft met de ambassade in Kathmandu (regelen je permit in 3-4 dagen) en zeer goede contacten heeft in Tibet zelf. Zij regelen ook trips voor Nederlandse reisbureaus als Holland International enzo.

In Chengdu kun je naar het schijnt vrij makkelijk een permit en een gids voor Tibet regelen,

Bedankt!

hoe vond jij Tibet? Is het echt zo magisch en bijzonder als vaak wordt beschreven? Een als je Lhasa bijvoorbeeld vergelijkt met Kathmandu?

Hallo allemaal!

Wij (2 personen) vertrekken volgende week voor een 27-daagse trip door Tibet.

Na lang vooronderzoek hebben we gekozen voor tibetanconnections in Xining, daar deze goede reviews hadden en een goede prijs!

Voor deze trip (jeep - gids - permits) betalen we een 1500 euro per persoon.

Wat de LP betreft…in Chengdu zit er een boekhandel waar we een paar jaar geleden de LP van China hadden gevonden…
Maar in de meeste winkels zijn ze inderdaad onvindbaar!!

Groetjes!

Lhasa is niet te vergelijken met KTM… De Potala en Bakor Square zijn interessant, maar het meest indrukwekkende is de sfeer. De mensen, de altijd doorgaande stroom van pelgrims met hun kralen en gebedsmolens. En nog meer pelgrims…

In Boudhanath zie je eind van de middag ook pelgrims, maar in Lhasa vele malen meer. Zelfs deze vergelijking gaat dus nauwelijks op.

Eigenlijk is het woord magisch niet eens zo’n slechte omschrijving.

Ik vind het moeilijk om uit te leggen, maar probeer echt te boeken bij Tibetanen. Een Tibetaanse gids dus, en Tibetaanse hotels. Als je de houding van de Chinese bezetter in Lhasa ziet weet je wel waarom - macherende soldaten terwijl mensen vredig bidden, mannen met geweren op elk dak… Vreselijk!

Ik heb mijn LP gids voor Tibet meegenomen vanuit Nederland, was geen enkel probleem om LP te gebruiken in Tibet. Dat neemt niet weg dat de gids in China zelf waarschijnlijk niet in de winkel te krijgen is :wereld: