Voor de mensen die nog gaan of al in Peru zijn…zin in een hostel met veel backpackers uit de hele wereld? Hostel incl bar, pooltafel, dvdroom? Waar veel georganiseerd wordt? –> www.lokihostel.com, kortom gezelligheid!
Heb hier gezeten in Mancora (dikke aanrader om naar toe te gaan, zo chilllll:vak02:!!), Lima en Cusco. Je kan slapen op privekamers, of in gezamelijke kamers (dorms) van 4 tot 10 personen ongeveer. Ik zelf heb op zo’n dorm geslapen, had er van te voren geen ervaring mee, maar was erg meegevallen! Iedereen zn eigen kluisje, dus spullen kan je veilig kwijt. Voor privekamer is het noodzakelijk van te voren te boeken… Verder is het een handige manier om meer mensen te leren kennen en kan je er iedere avond wel wa drinken of n feestje bouwen. De bedden zijn trouwens goed, wat niet in ieder hostel is (vaak doorgezakt)! En voor de vrijgezelle onderons…een Walhalla :zon02:!
Ik ben erg tegen die Loki ‘resorts’, ze verpesten het toerisme in mijn ogen. In Bolivia hebben ze een Loki, Wild Rover en iets met brouwerij. Uit mijn ervaring zijn het vooral engelsen die daar zitten, de hostels vertellen waar ze naartoe ‘moeten’ / waar ze met korting kunnen drinken. Ook wordt vertelt dat (uitgaande van la paz), de stad La Paz erg gevaarlijk is en je dus maar beter in het hostel kan blijven en je daar heeeel toevallig ook een bar/restaurant hebt. Zoals ik al zei, ik ben alleen van La Paz op de hoogte aangezien ik daar een half jaar in een cafe en restaurant van vrienden geholpen heb. (nee niet sol y luna)
ik arriveer in Lima, en heb gelezen over casa ana! Dat klinkt goed.
Maar op zich lijkt t me ook leuk om andere reizigers te ontmoeten etc.
Is loki dan ook een aanrader??
Brouwerij: Je bedoelt The Adventure Brew denk ik. Die is echt wel oké hoor! Heb er vier nachten geslapen en het was er schoon en goed (heb half jaar in hostels geslapen toen, dus veel vergelijkingsmateriaal…). En ze geven je juist heel veel góede uitgaanstips + ze hebben een goed reisbureautje ter plaatse. En handige lokatie vlakbij het busstation… Ben wel benieuwd naar in welk café je hebt gewerkt.
Eba,
Ja klopt die ja. Ik weet dat ze alles in dat hostel hebben, en de politie er geen invallen doet etc. Terwijl dat bij andere bars etc wel het geval is. Er zijn iets van 3, 4 uitgaansgelegenheden die altijd aanbevolen worden omdat de eigenaren redelijk goed bevriend zijn. Dat probeer ik er juist mee te zeggen, reisbureautjes zitten bijna in elk hostal wel. De lokatie bij het busstation vind ik zelf niet echt ideaal, tenminste als je er iets langer blijft. Maar goed, de taxi’s kosten ook geen drol. Verder, ik heb in restaurant de Tucan gewerkt, schuin tegenover Olly’s de trap op (helaas gesloten ivm verhuurder, nu zit er een internetcafe whehe). En in cafe The Blue Note, ook als je daar de trap opgaat en je ene pleintje hebt. Aan het einde van de Linaris staat. Dit cafe is ook van dezelfde eigenaars cq vrienden.
Zij is Boliviaanse en hij is Australier, als je informatie wilt over archeologische dingen, geschiedenis en cultuur, ga daar dan eens een praatje maken. (mocht je er tussen 24juni en 14 aug zijn, ben ik er ook, heb net mn ticket geboekt).
The blue note ken ik wel, dat is leuk! Het klopt wel wat je zegt hoor, over het aanbevelen van steeds dezelfde tenten. Maar ik heb zowel in Loki als in een klein lief familiehostel (ben de naam even kwijt helaas) als in The Adventure Brew geslapen (ik hou van afwisseling en ben van alle markten thuis zoals je merkt) in La Paz en hoewel ik in Loki erg gelachen heb, ben ik het in principe wel eens met je commentaar. Ik was er ook snel weer weg. Ik vond dit echter bij The Adventure Brew wel meevallen, vergeleken met, zeg maar. Maar verreweg het meest gecharmeerd ben ik toch van de rustigere, kleine hostels. Ook omdat het vaak in handen is van lokalen waarmee je een leuk contact hebt en die veel weten over de stad.
Ik ben er helaas niet deze zomer. Ben pas in februari teruggekomen en heb helaas niet de middelen zo snel alweer die kant op te gaan. Hopelijk over een jaar/anderhalf jaar weer! Heel veel plezier daar!
Ik heb alleen in Loki La Paz gezeten. Goeie bedden, douches, en best grappig voor de afwisseling. Maar idd: voornamelijk Engelstaligen, waaronder veel cultuurbarbaren :-). Loki Mancora zit er trouwens wel erg cool uit…maar bestond nog niet toen ik in Mancora was