Ho(s)tel La Paz

Beste,

Welke Hotels en/of Hostels kunnen jullie aanraden in La Paz? Waar gelegen? Goede prijs-kwaliteitverhouding?

Groet,

Rob van Mourik

Hoi Rob,

De hostels zijn prima in La Paz. Als je van een feestje houdt (en van weinig slaap) dan zijn Loki en Wild Rover de plek. Voor mij leuk voor een nachtje, maar niet meer dan dat. Ik heb er in verschillende hostels geslapen tegen fatsoenlijke prijzen en eigenlijk gewoon een privékamer gehad. Meer een verkapt hotel dus. Volgens mij zat een van deze op “Murillo” en hete Hostal Provincial oid. Heel moeilijk is het niet om wat te vinden in La Paz igg.

Wij hebben uiteindelijk verbleven in Hotel Rosario in de Calle Illampu.

Een duurder hotel (zeker geen hostel, haha) maar iedere boliviano dubbel en dwars waard. De lonelyplanet uitspraak ‘a 3 star hotel with 5 star treatment’ is 100% waar!

Er is er één (ben de naam kwijt) met haar eigen bierbrouwerij. Echte aanrader als je van feesten houdt!!! :cheer:

Ik ben nu in La Paz en het was best lastig een hostel vinden. Alles rondom de heksenmarkt is qua veiligheid wel oke. Het enige dingetje wat reizen over het algemeen wat lastig maakt in Bolivia op dit moment is dat Argentinie en Brazilie vakantie hebben in januari en massaal naar Bolivia komen, vooral als je aankomt in een nieuwe plek in het weekend vind je bijna geen hostel meer, of alleen hele dure.

Ik zit nu in Hotel Berlina en dat is best een net hotel, goede prijskwaliteitverhouding zou ik zeggen. Niet zo mooi als Rosario, maar dan ook niet zo duur :slight_smile:

Groetjes, Inge
www.tochgedaan.nl

ik heb in loki geslapen, een aanrader als je het leuk vindt om andere mensen te ontmoeten. Niet echt een party hostel wel gezellige bar maar als je wil slapen is dit goed mogelijk door de geluidsdichte deuren.

1 like

Milenio! perfecte prijskwaliteit verhouding! de eigenaresse heeft een eigen tourbureautje en geeft je scherpe aanbiedingen en kan je alles vertellen wat je wilt weten. I.t.t. menig combi hostel dringt zij niet elke minuut aan voor een tour en heeft ze er vrede mee als je ergens anders kijkt. Geen party hostel, veilig en cheap!

Een tip: let even op met de aankomst tijden van de nachtbussen! Beste kun je een bus pakken die niet midden in de nacht (voor 7 uur in de ochtend) aankomt, want anders is het vrij rustig op straat en moeilijker om een “open” hostel te vinden.