Hoi, even een vraagje.
Wij komen om elf uur 's avond in La Paz aan en moeten dan nog naar het hotel komen. Nou bestaan er van die diensten van hotels dat ze je van het vliegveld komen ophalen. Dit willen we graag al in Nederland boeken. Denk ook niet dat jej daar nog zo laat een hotel kan boeken. Maar nou geeft Arke aan dat die mogelijkheid niet geboden wordt door de hotels in La Paz. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe heb je het opgelost?
Nee, geen ervaring mee, maar toch reageer ik. Je kunt daar rustig om 23.00 uur aankomen en een van de vele taxi’s naar het centrum nemen. Kost niet veel geld en tijd en het is gewoon veilig. Je kunt van tevoren natuurlijk een hotel boeken, maar je kunt net zo goed je taxichauffeur vragen of hij een goed hotel in jouw prijsklasse weet.
Het is inderdaad goed te doen om om 23 uur nog een taxi te nemen, zeker als je met zijn tweeën bent. Ik kan me echter wel voorstellen dat je het een fijn idee vind om na zo’n lange vlucht al een hostel geboekt te hebben vanuit nederland. dan kan je ook aan de taxichauffeur vertellen of laten zien waar je naartoe wilt en hoef je niet te gaan lopen zoeken in de stad. (Je bent vaak moe van de vlucht en de hoogte) . Als je aan een chauffeur zelf een adres vraagt van een hostel, is het vaak maar afwachten waar je terecht komt (“vriendjespolitiek”). Ik zou zeggen boek vanuit nederland een hostel uit de loneley planet oid en zeg aan de chauffeur waar je naartoe wilt.
Spreek van te voren een prijs af voor de rit.