Eind volgende week vertrek ik naar Lima. Weet iemand wat de gemakkelijkste manier is om van de luchthaven Lima naar je hotel te komen. Uiteraard zal dit per taxi zijn, maar ik denk dat dit duur zal zijn. Zijn er andere optie’s??
10 dollar voor een taxi is te overzien toch?
Kies voor een veilige manier. Zeker de weg van het vliegveld naar de stad toe heeft een reputatie wat betreft berovingen. Taxi’s zijn niet erg duur, maar wel veilig. Zeker als je via een betrouwbare maatschappij op het vliegveld regelt.
Je hebt twee redelijke alternatieven:
- Laat je ophalen door het hotel van je keuze.
- Neem Taxi Green, die door de luchthaven erkend wordt. Zij hebben een balie rechts zodra je de glazen schuifdeuren passeert bij het verlaten van de douane ruimte. Taxi Green hanteert vaste prijzen, afhankelijk van de wijk van bestemming, die bij hun balie gepubliceerd staan.
Hoewel er soms wel het een en ander gebeurt acht ik het gevaar van berovingen niet zo groot. Meer komt voor de ergernis als een taxi chauffeur plotseling beweert dat de prijs in US dollars afgesproken was en niet in soles (drie maal zo duur) en dergelijke trucs (zoals ook dreigen niet verder te gaan omdat de prijs toch eigenlijk te laag zou zijn). Daarom raad ik af om met willekeurige taxi chauffeurs die zich aanbieden in zee te gaan.
Heb je echter ervaring, spreek je Spaans en ben je niet al te moe, dan kan je naar de straat lopen en daar een taxi voor beduidend lagere prijs krijgen. Daar heb ik sinds 10 jaar goede ervaringen mee. Ik ben trouwens redelijk onbezorgd over taxi´s in Lima en voor zover ik me zorgen maak heeft dat meer te maken met kwaliteit van de taxi en vermoeidheid van chauffeur (als het bijvoorbeeld drie uur in de nacht is).
Als je in Lima op het vliegveld aankomt, krijg je meteen te maken met taxi chauffeurs die je graag naar je hotel willen vervoeren. Deze staan meestal de passagiers in de aankomsthal of buiten op te wachten.
Wat je kunt doen is een taxi, die net een passagier op het vliegveld aflevert, naar de prijs vragen. (Je moet wel Spaans spreken) Behoort hij niet tot de vaste groep chauffeurs, dan is de prijs veel lager. (meestal tussen de 20 en 30 soles naar Miraflores, koffers inbegrepen en dit is een prijs per taxi.)
Buiten het hek van het vliegveld een taxi nemen wordt over het algemeen afgeraden. Dit kun je beter NIET doen.
Ik ben in september naar Peru geweest en idd is het vervoer per taxi goedkoop en veilig.Spreek wel van te voren de prijs af en wees allert of de prijs in soles of andere valuta is.Het best kun je op het vliegveld bij aankomst al soles pinnen.Wij hebben steeds in soles betaald alleen bij de meeste toeristische attracties moest het in dollars.Prachtig land! Veel plezier!
Meestal stoppen ze in Callao en zeggen ze dat ze niet verder gaan als je niet betaalt. Eens kijken of je dan nog steeds een grote jongen bent
Het beste is om een officiele taxi te nemen en verder op je instinct af te gaan, iemand die er niet betrouwenswaardig uitziet moet je niet kiezen
Naar aanleiding van Redondo´s commentaar: Mijn ervaring is anders. Is dat je persoonlijk overkomen?
Nee, ik neem voorzorgmaatregelen en aan personelijke ervaringen heb je niet veel
Ik heb de harde kern van Alianza Lima tegen Cristal overleefd, ga het toch niet iemand aanraden.
De kans dat je overvallen wordt als je met een beunhaas meerijdt is een stuk groter als dat wanneer je een witte taxi zoekt en als je alleen dollars moet betalen in plaats van Peso´s heb je geluk gehad want in Callao kan je doen wat je wil
Amen