Vervoer vliegveld Lima naar centrum

Wij vliegen van Cusco naar Lima. Later op de dag vliegen wij door naar Amsterdam.In de tussenliggende tijd willen wij niet op het vliegveld blijven hangen
Is er een eenvoudige verbinding naar het centraal<Lima en Miraflores?

Enkel taxi’s. Geen trein, als je dat bedoelt.
Taxi seguro: 40-60 sol
Overige taxi’s: 15-20 sol

Handig om te weten. Ik dacht dat er misschien een soort shuttle bus zou zijn tussen airport en centrum. Maar taxi is ook prima
Hoe herken je de verschillende taxi’s

Met de taxi …50 soles…bij de luxetaxis ,een 20 bij de andere…vanuit Miraflores heb je meer keuze…vanuit de luchthaven zijn het de officieele en die kosten meer…

Dat gaat wel lukken, bedankt

“Taxi Green” is de door de luchthaven aanbevolen taxi. Zij hebben een balie direct voor je als je de aankomsthal verlaat (nationale vluchten) en direct rechts na passeren van douane en glazen schuifdeuren (internationale vluchten). Zij hebben vaste prijzen per wijk van Lima, die op een bord bij de balies gepubliceerd staan.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Dat is prettig om precies te weten waar ik moet zijn om een taxi te regelen. Ik ken dat systeem ook uit andere landen.
Kun je de Green taxi in het centrum aanhouden of moet je die ook op taxiplaatsen regelen?
Bedankt voor de overnachtingstip!

Nee, Taxi Green functioneert alleen vanaf de luchthaven. In het centrum moet je gewoon op straat een taxi aanhouden, of naar een standplaats gaan. Je zou een taxi terug naar de luchthaven moeten kunnen krijgen voor 20 tot 30 sol of iets meer. Natuurlijk wel afdingen, of een andere taxi nemen. Vanaf de luchthaven is Taxi Green naar het centrum 35 of 40 sol denk ik, in ieder geval meer dan 30. Een euro is ongeveer 4 sol.

Bedankt, ik ben nu helemaal geinformeerd
Gek hoor, het is een vraag ivm de terugreis en we moeten nog vertrekken.
Voorbereidingen dus:dag:

Hallo, ik ben vandaag ovor het eerst op dit Forum…
Wij krijgeneen au pair uit Peru en nu wordt mij een vliegticket aangeboden vanuit Lima naar Amsterdam voor 1250 euro all in…

Kan iemand (er is vast wel een doorgewinterde reiziger die me dit kan vertellen) me zeggen of dit veel geld is, of dat ik dit aanbod moet gebuiken?

ik hoor graag van een van jullie…

tks
Smiling

Hangt af bij welke maatschappij he !!!En de periode natuurlijk…

Vanaf week oktober

maar ik vergat er bij te vertellen dat het een jaar geldig moet zijn, dus als iem wat weet…gaarne

Ik heb voor een retour KLM Amsterdam - Lima - Amsterdam, half jaar geldig, bij D-reizen iets meer dan 1100 euro betaald. Ik zou je aanraden KLM te nemen. Niet via VS want daarvoor moet de Peruaanse au-pair dan ook weer een visum hebben en het is een kostbaar en moeizaam proces voor Peruanen om dat te krijgen (en mogelijk wordt het geweigerd). Ook niet met bijvoorbeeld Iberia via Madrid want het kan gebeuren dat ze in Madrid wordt teruggestuurd, ondanks het feit dat ze een Schengen visum heeft. Het klinkt raar en ongeloofwaardig, maar het is echt zo. Bijvoorbeeld omdat ze niet genoeg geld bij zich zou hebben.
Zelf verkeer ik in een vergelijkbare situatie ten aanzien van een Peruaanse student die mogelijk in Nederland stage gaat lopen. Ik laat hem beslist met KLM direct naar Schiphol reizen, koste wat het kost.

Als je nu een ticket boekt met de KLM van Amsterdam naar Lima en weer terug voor 10 maanden dan betaal je rond de 1100 Euro. Het kan zijn dat retourtickets vanuit Lima iets goedkoper kunnen uitvallen maar aan de andere kant zijn het wel tickets die een jaar geldig zijn en dat maakt het ook duurder.

Je zou het bij andere maatschappijen kunnen proberen maar verwacht niet dat je honderden euro’s goedkoper uit zal zijn, het kan nog weleens vies tegenvallen.

Non-stop met de KLM is inderdaad de beste optie en al helemaal wanneer de aupair niet veel reiservaring heeft.

Frank

Dank…

het is alleen omgekeerd. Onze Au Pair moet nog uit Peru naar NL komen, dus haar reis begint in Lima en het ticket moet een jaar geldig zijn voor haar retour.
Vanuit NL kan je inderdaad rond de 1100eur kwijt zijn, maar ik weet geen hout van de prijzen in Peru voor Europa.
>>>

Kijk hier is effe…

Op de Peru / Spaanstalige website van KLM vind ik een bedrag van US$2718, retour Lima - Amsterdam - Lima, deze maand vertrekken, augustus volgend jaar terug. Zoals ik al eerder schreef is een directe vlucht, dus met KLM, sterk te prefereren. Om redenen die ik al heb gegeven.

Bedankt! ik een kijken wat ik kan doen!!

case closed, om het maar zo te zeggen…

Taxi:
De eenvoudigste wijze om naar Miraflores te gaan is in taxi: Voor de doorgewinterde reiziger die geld wil besparen is mijn advies om naar buiten te lopen, officiële taxi’s te negeren en vlak buiten de poort een taxi aan te houden. Het tarief tot aan Miraflores zou dan een 20 soles moeten zijn maximaal.
Let Op: Dit raad ik alleen de doorgewinterde reiziger aan of iemand die Lima reeds kent.

De officiële taxi’s binnen de hekken ( te herkennen aan de chauffeurs met hun ID Tag die zie om de nek hebben hangen) van het vliegveld rekenen 60 soles en overige taxi’s (geen officiële) nemen je al mee voor een 30 soles.

Openbaar vervoer:
Natuurlijk kun je ook nog helemaal Die Hard gaan en met het beruchte openbaar vervoer gaan (de zogenaamde combi’s). In een ritje van bijna 1 uur, in een klein veredeld bestelbusje waar men in Nederland nog geen kippen in zou vervoeren, wordt je dan voor een 2.50 soles door de straten van Lima “vervoerd”. Zeker een aparte ervaring mocht hiervoor interesse bestaan :slight_smile: Er is geen betere manier om het hectische verkeer in Lima te ervaren!
Vanuit het vliegveld gaat er een directe verbinding naar Miraflores, te weten lijn “S”

Opaalservice:
Uiteindelijk rest natuurlijk nog onze Ophaalservice: Laat je ophalen door onze betrouwbare en ervaren chauffeur en hij brengt jullie veilig naar Miraflores en weer terug naar het vliegveld mocht hier interesse voor zijn. Kosten: 15 euro

Wij zijn een Nederlands reisbureau gevestigd in Lima

http://www.cuscoperu.nl/

Groeten, Team CuscoPeru.nl