Ik ga voor de eerste keer naar Z-Amerika, en heb hier al aardig wat zitten lezen, handig!
Graag zou ik info willen over taxi-kosten van vliegveld naar een hotel in wijk Miraflores, wat is een richtprijs?
Ik neem dollars mee, en neem aan dat ik op het vliegveld geld kan pinnen, klopt dat?
Neem de door de luchthaven erkende taxi “Taxi Green”. Zij hebben een balie direct na het passeren van de schuifdeuren, waar je door gaat nadat je de douane bent gepasseerd. Ga naar die balie, laat je niet inpalmen door Taxi Green of andere chauffeurs. Bij die balie staat een bord met de Taxi Green prijzen per wijk, in soles. Je kunt dus aflezen wat de prijs naar Miraflores is. Check die prijs nog wel even met de jongedame aan die balie en met de chauffeur. In Peru betaal je geen fooi aan taxi chauffeurs, maar vanaf de luchthaven zullen ze er wellicht bij aankomst op je bestemming wel op aandringen, want buitenlanders zijn soms een gemakkelijke prooi. Stel ook zeker dat je de prijs in soles afspreekt, niet in US$.
Er zijn goedkopere manieren maar die zijn niet aan te raden als je geen of weinig ervaring hebt met Zuid Amerika.
Een alternatief is dat je met het ho(s)tel van je keuze afspreekt dat ze je op komen halen.
Ja, je kunt pinnen en wisselen op de luchthaven. Dat kan al voordat je langs de douane gaat. Probeer kleinere coupures te krijgen. Dat is wel zo gemakkelijk bij het betalen van de chauffeur, die wel eens de neiging heeft om te zeggen dat hij geen wisselgeld heeft. Je kunt bij de onderhandeling op de luchthaven al vragen of hij geld terug heeft van het bedrag dat je denkt te gaan betalen. http://www.hostellima.nl/
Bedankt voor je info!
Elders las ik dat ik als richtprijs op ca 15$ moet rekenen. Ik zie ook ho(s)tels die aanbieden om je op te halen van het vliegveld - als die prijs niet veel van de richtprijs afwijkt, zal ik dat mogelijk doen.
Ik ben nog wat aan het lezen en uitzoeken wat ik mee wil nemen - klimaat etc. is anders dan de reizen die ik naar Azie gedaan heb.
Als het om Miraflores gaat zal de “Taxi Green” prijs inderdaad ergens in de buurt van de US$15 - US$20 liggen (45 tot 50 soles). Ophalen door ho(s)tel kan op dezelfde prijs of soms zelfs iets goedkoper uitkomen doordat ze het ophalen zelf doen of goedkopere betrouwbare contacten hebben. http://www.hostellima.nl/
Hola, een normale taxi met Taxi Green kost 55,- Soles van het vliegveld naar Miraflores. Zij zijn het veiligste om mee te reizen.
Andere optie is een taxi buiten nemen, niet de lui die je prijzen in Dollars geven maar een stukje doorlopen waar taxi’s staan te wachten. Neem een taxi waar iemand uitstapt, want dan weet je iig al dat die persoon veilig is aangekomen op zijn/haar bestemming. 25 Soles van het vliegveld naar Miraflores is een goede prijs, maximaal 30 Soles. Als ze meer vragen dan laat ze maar lekker.
Maar zeker als dit je eerste keer is in Zuid-Amerika, volg het advies van HendrikHerman (en mij ) op en pak je eerste taxi met Taxi Green. Als je door de douane komt gelijk richting de deuren naar buiten. Daar staat een zuil met de prijzen en kun je gelijk binnen al om een taxi vragen. Ze geven je dan vanuit binnen ook gelijk je chauffeur mee. Wel zo’n fijn gevoel en wel zo veilig.
Have fun! Wanneer ga je?