Ik kan het niet goed vinden vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Ik kom laat aan in Lima en vertrek vroeg naar het vliegveld voor een volgende vlucht naar Cusco. Mijn hostel ligt op ongeveer 5 minuten rijden vanaf het vliegveld.
Wat zijn de kosten voor een taxi naar het hostel?
Ze rekenen zelf 25 soles, maar voor 5 minuten lijkt me dat een zeer hoog bedrag.
Ik zou zeggen, 10 tot 15 soles, maar dan rijst bij mij gelijk de vraag of ik dat redelijk vind voor een taxi laat in de avond. En mogelijk heb je een hostel gekozen met een opvallend lage overnachtingsprijs. Die moeten dan verdienen aan een wat hogere prijs voor de ophaaldienst. Bovendien liggen taxi prijzen van en naar de luchthaven hoger dan elders in Lima, simpel omdat welgestelden die zich een vlucht kunnen veroorloven (zeker als het buitenlanders zijn) door taxi ondernemers en chauffeurs naar waarde worden ingeschat. Men wil hen niet graag beledigen.
Je zou bij aankomst gebruik kunnen maken van Taxi Green. Die hebben vaste prijzen per district die op een bord bij hun stand staan aangekondigd. Hun stand is na het passeren van de schuifdeuren na de douane controle. Kijk naar de prijs voor Callao. Vragen ze meer dan 25 soles, dan heb je pech gehad. Het is in Peru niet gebruikelijk om taxi chauffeurs een fooi te geven. Maar taxi chauffeurs die zich op de luchthaven richten kennen het woord “tip” maar al te goed, hoe gebrekkig hun Engels verder ook moge zijn.
http://www.hostellima.nl/