Leuke hostel Lima

Hallo!

Ik vertrek binnenkort voor het eerst alleen op mini-wereldreis door Zuid-Amerika en ik start in Lima.
Ik zou graag mijn eerste hostel toch al vastleggen om te bekomen van de jetlag en de lange vlucht :slight_smile:

Weet iemand een leuke hostel in Lima zijn waar ook veel backpackers over de vloer komen?
En als je een taxi neemt naar centrum Lima, hoeveel kost het dan ongeveer? Zodat ze mij niet aftroggelen daar vanaf de eerste moment ^^

Groetjes!
Valérie

Casa Ana is prima start, rustig gelegen (wel lekker na zo’n lange vlucht), relaxed, behulpzame mensen. Hebben ook een haal/breng service vanaf/naar het vliegveld.

Er zijn uiteraard ook diverse beruchte ‘party hostels’ waar feestvierende backpackers elkaar ontmoeten, maar in Lima ben ik daarin niet zo thuis. Als je effe googled kom je vast iets tegen.

Taxi naar het centrum kost volgens mij iets van 50 sol (zo’n 20 dollar). Maar kan ook nog wel meer zijn tegenwoordig. Naar Miraflores (aan de kust, zitten de meeste toeristen) is nog wat duurder. Taxi’s direct vanaf het vliegveld zijn altijd erg prijzig, maar OV is geen optie voor de net gelande reiziger, en het is ook niet aan te raden lopend het vliegveld te verlaten en langs de weg een taxi te nemen (die uiteraard goedkoper zijn). Je komt vaak wel lotgenoten tegen waarmee je een taxi kunt delen. En de meeste hostels hebben wel een haal en breng service. Dan staat er iemand jou naam op zo’n bordje, te wachten bij de ontvangsthal.

Wat Casa Ana betreft, daar vandaan kan je naar het historisch centrum lopen. Ze hebben een looproute beschikbaar. Op verzoek regelen ze een goedkope taxi naar het historisch centrum. Casa Ana is klein en gemoedeljk. Als het je er om gaat veel reizigers te ontmoeten, dat zullen er dus in Casa Ana niet zo veel zijn.
Pal in het historisch centrum ligt Hostal España, in Jirón Azangaro. Dat is vrij groot en heeft een zekere populariteit onder backpackers. Nogal druk.
http://www.hostellima.nl