Laatste tips

Hallo iedereen,

Overmorgen is het zover! Dan vertrekken mijn vriend en ik voor 3 weken naar Peru! Spannend!

We gaan de volgens mij ‘typische’ route doen:

Lima - Paracas - Nazca - Arequipa - Puno - Cuzco - Inca Trail naar Machu Picchu - aantal dagen Amazonegebied

Deze route had echt alles dat we wouden zien!

Hebben jullie nog laatste levensbelangrijke tips of weetjes vooraleer we vertrekken?

( ik heb bv al een aantal keer gelezen dat je echte taxi’s moet onderkennen van valse, maar hoe doe je dat dan?)

Thx alvast!

“ik heb bv al een aantal keer gelezen dat je echte taxi’s moet onderkennen van valse, maar hoe doe je dat dan?”

Je zou kunnen beginnen met te zoeken naar een taxi waar “echte taxi” op staat en alle taxi’s waar “valse taxi” op staat negeren. Je hebt kennelijk al begrepen dat je hiermee niet ver komt. Wat is een “echte”, wat is een “valse” taxi? Je zou kunnen zeggen met vergunning en zonder vergunning. Maar is dat je echte zorg? Vermoedelijk gaat het je meer om veiligheid en betrouwbaarheid. Is een schoolmeester die in zijn vrije tijd zonder vergunning wat probeert bij te verdienen iemand die je persé wilt vermijden? En is die in keurig kostuum geklede taxi chauffeur die zich op de luchthaven van Lima opdringt, en die wellicht een vergunning heeft, wél te vertrouwen?
Een goede manier is om een taxi zo veel mogelijk te regelen via de mensen van je hostel (of andere kontakten). Zij kunnen ook een redelijke prijs regelen. Wellicht bellen ze een officiële taxi, of ze bellen gewoon een bekende, of ze halen een taxi van de straat en schrijven het nummer op. Het is natuurlijk altijd gunstig als een derde weet welke taxi je genomen hebt (en de chauffeur zich daarvan bewust is).
Als je op de luchthaven van Lima aankomt en je overnacht in Lima, dan is het een goed idee je te laten ophalen door het hostel van je keuze. Of neem anders Taxi Green, de door de luchthaven erkende taxi. Maar ga dan wel naar hun balie, waar ze ook een prijslijst hebben. Laat je niet in de luren leggen door iemand die zegt van Taxi Green te zijn maar het niet is.
Alleen in Lima zijn al 200.000 taxi’s, jawel 200.000. Van allerlei soort. Verreweg de meesten zijn betrouwbaar. Maar helaas gebeurt er wel eens wat. Je komt al een heel eind door je gezonde verstand te gebruiken. Bevalt een chauffeur je niet, niet nemen. Er komt wel een volgende.
http://www.hostellima.nl/