Boliviareis

Heb 1 1/2 jaar in Bolivia gewooond. Dat is natuurlijk 35 jaar geleden. ben er verschillende keren teruggegaan en de laatste keer was in 1999. Het schijnt dat sindsdien veel criminaliteit is. Is het mogelijk om met mijn echtgenoot alleen naar Copacabana te reizen? Moet je, als je reist nu op voorhand een hotelletje boeken of kan je dat zoals vroeger op de dag van aankomst ? Ook in Copacabana zouden we het Isla del Sol willen bezoeken.

Hoi! Volgens mij heb je twee vragen:

  • Het hangt er vanaf wat jullie verwachten van het hotel. Als je niet te veel verwacht, dan kun je altijd ter plekke iets vinden. Maar heb je bepaalde voorwaarden en standaarden, dan is het wel aan te bevelen om van te voren iets te reserveren. Ik heb zelf nog nooit een reservering gemaakt en ben altijd goed terecht gekomen.

  • Wat betreft criminaliteit; je blijft een toerist en dus moet je goed op je spullen letten, vooral in toeristische plaatsen als Copacabana. Loop niet te veel te koop met je dure camera en uitrusting en hou je spullen ook in de bus goed in de gaten.

Bedankt voor je reactie.
Inderdaad vroeger heb ik ook nooit gereserveerd en als ik gereserveerd heb en dat was voor Potosi hebben we onze boeking verloren. We kwamen van La Paz met de flota. De bus had een lekke band en had geen krik maar wel reserveband dus hebben we uren moeten wachten op een andere bus die dan wel een krik had. We kwamen flink te laat aan het hotelletje met gevolg het was al terug geboekt. Nu zijn we uiteraard geen twintigers meer en willen iets of wat een weinig komfort. Het is weliswaar niet in het toeristisch seizoen dat we aankomen.

In Copacabana zou ik het La Cupula hotel aanraden. Dit is absoluut het beste hotel van Bolivia met een perfecte keuken. De rest is niet zoveel. La Cupula zit bijna altijd vol dus wel boeken! (www.hotelcupula.com) Het is ietje duurder maar absoluut de moeite waard.
Wij hebben geen enkele last van criminaliteit gehad in Bolivia. Gewoon geen stomme dingen doen zoals 's avond laat rond gaan wandelen.

Bedankt voor je hint.

Hoi,

La Cupula is inderdaad erg goed en iets duurder, maar nog steeds zeer betaalbaar. Wij waren er buiten het hoogseizoen en konden er zonder reservering terecht. Maar het kan geen kwaad te reserveren! Copacabana zelf voelde veilig aan, ik heb er regelmatig in mijn eentje rondgewandeld, ook 's avonds. Het schijnt dat je moet oppassen met minibussen van Copacabana naar La Paz, maar er gaan naast minibussen en gewone bussen ook toeristenbussen, die je oppikken bij je hotel.

Veel plezier!

Groetjes,

Eva