Logische route Noord-Amerika

hallo allemaal,

ik wil graag in 2011 een rond reis door noord-amerika gaan maken.
ik zit nu nog op school, en als ik daar klaar mee ben wil ik een tijdje gaan reizen. Amerika trekt mij het meest, dus wil ik daar een rond reis door gaan maken. ik wil graag toch wel de grote steden zien, maar ook door het binnenland.

Heeft iemand tips om een route te maken??
of weet iemand er zelf 1??

groetjes

Je zult toch eerst aan moeten geven hoelang je wilt gaan en wat je budget is. Amerika is best duur en lastig te bereizen zonder eigen vervoer buiten de steden.

Stel dat je 3 maanden gaat, zou ik het zo doen: San Diego - Arizona(Grand Canyon en Sedona National Park)- LA - San Francisco - Sacramento - Portland - Seattle - Vancouver - Stuk door Canadese natuur en langs Yellowstone National Park - Minneapolis - Chicago - Niagara Falls - Toronto - Montreal(Quebec) - Boston - New York. Philadelphia en Washington en eventueel Pittsburgh zijn dan nog in de buurt. Zo heb je veel echt grote steden gezien( LA, SF, Chicago, Toronto, Boston(hoewel dat een beetje saai is compared to the others), NYC. Je ziet veel cultuur, veel steden met hun echt eigen manier van leven. Je ziet een beetje Europa in Montreal, je ziet mooie natuurparken…vooral Yellowstone. Eventueel kun je Yosemite nog erbij doen als je in California zit. Ook zijn de Niagara Falls mooi. Je hebt de way of life mogen ervaren aan de westcoast zowel als de eastcoast en natuurlijk ook the midwest(Chicago en co). Je kan natuurlijk ook voor de zuidelijke route kiezen, wat je langs oa Texas, Louisiana(New Orleans) leidt. Ook heel indrukwekkend en zo zie je ook Miami aka La Nueva Habana. Nadeel aan de noordelijke tocht is de kou als je 's winters vertrekt, vooral Canada en Chicago zijn dan verschrikkelijk.

Of je kan het gewoon allebei doen:vak02:

hallo!
dankjewel voor je goede reactie! hier heb ik zeker wat aan!
je hebt veel steden genoemd die ik idd wil zien, nu het budget nog alleen…

Ja weet je wat het is…ik wilde dit zelf ook gaan doen dit jaar. Toen ben ik dus van gedachten veranderd en heb besloten uiteindelijk echt een wereldreis te maken, dus ook Azie, Australie en Zuid Amerika erbij. Maar dit is inderdaad een route die ik echt heel graag een keer wil maken. Ben nog jong, dus alle tijd is er. Maar als je die route maakt, hou een blog bij ofzo, ben best benieuwd namelijk.
En je budget…ja…hoe lang wil je dan blijven. Ik zou zeggen, om het heel ruim te nemen: 2000 per maand. Hostels in the USA zijn over het algemeen minimaal 15$ a day en het eten, night & daylife zijn over het algemeen duurder of net zo duur als hier. Je hebt wel een meevaller met de positie van de euro nu, maar toch, zorg dat je genoeg meeneemt.

Succes