Ik ben drie jaar geleden ongepland in Marrakech beland. In 2008 was ik eigenlijk naar Frankrijk verhuisd, maar een jaar later pakte ik een verbouwing van een originele riad in de Medina van Marrakech aan. De bestemming was om er een B&B van te maken. Sinds begin van het jaar is hij nu klaar en met 6 kamers om te verhuren, een zwembad, hammam, twee dakterrassen en een salon een uniek plekje midden in de hectische binnenstad van Marrakech.
Ik heb wel wat rondgetrokken in verre landen. Zo heb ik fietsend IJsland gerond. Ook Cuba is fietsend een einddoel geweest. Verder vond ik trekkend van Marrakech naar NL met de auto en vv. wel mooie tochten.
Mijn huis in Frankrijk heb ik nog, maar mijn kleinkinderen hebben nu even wat meer prioriteit! Direkte plannen voor een verre reis heb ik op dit moment eigenlijk niet. Ik verlies me helemaal in het interessante beroep als beheerder van een hotel/B&B in een erg mooi land.:zon02:
Hoi Loek,welkom op wereldwijzer!
Er zijn mooie en sfeervolle dingen te zien in Marrakech! Vaak als je even de tijd neemt om goed in je op te nemen wat je ziet zie je speciale dingen.
Als je de Soeks in gaat is het een aanrader om vooral ver de Soeks in te lopen, daar zijn de meer authentieke winkeltjes waar de ‘ambachtslieden’ nog spullen (souvenirs veelal) vervaardigen
In iedergeval kan je altijd terecht met je vragen of tips op het Marokkoforum hier op wereldwijzer,Loek!
Suc6 nog met het beheren van je hotel/B&B in Marrakech.
groet,georgessiam.
Ja, na bijna 4 jaar Marraksi ben ik onderhand doorleefd in de geheimen van Marrakech! Bedankt voor je uitnodiging!
Loek
Hallo Loek,
Het artikel in het AD gelezen over je Riad. Leuk lijkt me.
Even een praktische vraag, in september oktober wil ik met een vriendin nog een weekje er tussen uit.
Kan jij me adviseren of het verstandig is om naar jou Riad te komen. Mijn vriendin heeft longemfyseem wat betekend dat zij beperkt is om veel te lopen. Mijn vraag is, of het dan toch zin heeft en of er andere mogelijkheden zijn om Marrakech en Marokko te beleven.
zelf ben ik fit en gezond en kan haar op allerlei manieren bijstaan.
Alvast dank voor je antwoord.
vriendelijke groeten Marel1
Hallo Marel,
Dat lijkt me vreselijk longemfyseem! Maar ik kan er moeilijk over oordelen. De lucht in Marrakech is best wel vervuild door brommertjes. In de riad is het echter behalve heerlijk rustig ook schoon. Vanuit Riad Aicha - Marrakech kun je te voet naar alle bezienswaardigheden in de Medina (de ommuurde binnenstad). De loop afstanden variëren van 10 minuten tot een half uur. Verder kun je excursies maken naar bezienswaardigheden buiten de stad: de woestijn, de Hoge Atlas en de zee. Allen mooie belevenissen. Zuid Marokko en ook Marrakech zijn erg mooi. Ik woon er nu bijna 5 jaar en het boeit mij nog steeds in hoge mate. Ik heb ook verrassende dagtochten naar locals. Zo kun je een familie bezoeken en een gedeelte van een dag in hun leefwereld verblijven.
Ik hoop dat het gaar lukken. Je kan me ook altijd een pm berichtje sturen om gegevens te delen!
Met vriendelijke groet, Loek Riad Aicha - Marrakech