Nieuw: Ik ben drie jaar geleden naar Marrakech vertrokken om er een Riad te verbouwen tot bed en breakfast. Het is sneller gezegd dan de uitvoering was! Als toerist is Marrokko een fantastich land, maar om er zo’n project uit te voeren is niet gemakkelijk! Maar het resultaat telt! (www.ryadaicha.com). Ik ben nu bezig om de Riad Aicha als B&B op te starten. Mijn doelgroep is om te beginnen de Nederlander. Marokko en Marrakech zijn een erg mooi reisdoel. De mensen zijn erg gastvrij, behulpzaam en open. Oke ze bedelen, maar er wonen dan ook erg veel arme mensen die weten dat wij Europeanen rijk zijn. Marrakech heeft een rijke cultuur en het zuiden van Marokko heeft met de Hoge Atlas, de Sahara en het strand een overweldigende natuur. Graag wil ik jullie laten delen hierin en uitnodigen om vanuit Riad Aicha een fijne vakantie te hebben. Het klimaat staat garant voor altijd zon en kun je in december nog heerlijk op het dakterras genieten van veel licht en warmte!!
Loek Hofstede (06-53204209)
Hallo Luke ik heb je website gezien van bb Ryad en de wandel trektochten die jullie aanbieden , ziet er veel interessant uit met name voor mij omdat ik nog wel eens spannende zaken zoek in de regio met t studieonderwerp Herpetofauna als hoofddoel, momenteel worden er onderzoeken gedaan maar dun gezaaid, met een Atlas inventarisatie kan er zo bijgedragen worden aan een betere gidsing bovendien ben ik erg spec op reptielen en amfibieen en andere zoo-orden. Graag wilde ik weten of je er wat in kan zien om Wildlife activiteiten te opzetten, zoals info workshops,excursies en lezingen, dat soort zaken bied ik aan, onder meer ook over Biodiversiteit,Giftige dieren zoals slangen en schorpioenen en nog veel meer… Ik hoor graag van je .
gr Marc
Hoi Marc,
Dat is inderdaad erg spannend allemaal! Alleen denk ik dat de slangen, schorpioenen e.d. die je zoekt net niet zo veelvuldig voorkomen in het Zuiden van Marokko. Bovendien ben ik druk bezig met het opzetten van de aktiviteiten van de Riad. Helaas!
Loek
Hallo Luke, een aantal veld onderzoeken die zijn gedaan in de regio, Marrakech West en Oostkant en verder richting Quazarzate onder meer zitten juist erg veel soorten die in de valleien, en beekbeddingen voorkomen en in de Draa regio,… verder naar de urbane zones, in de buitengebieden van de stad, Marrakech zijn al vrij veel soorten die zich ook in de nederzettingen en in of op huizen voorkomen, daar is nog relatief weinig data,onderzoek naar gedaan maar wel veel losse meldingen ., de dieren(slangen,varanen,enz,Agamen) komen op de Muizen,insecteneters,(eulipotypha) en de insecten als kakkerlakken af,die op voedselresten af komen …
Veldexcursies kunnen daarom dus al gedaan worden in de directe omgeving van de stedelijke zones… Met de hoogste biodiversiteit van de gehele Mediterrane zone, heeft Marroko een Primeur, er komen naar schatting, tussen de 120 en 145 soorten Reptielen alleen al voor,…Verder meer dan 100 zoogdieren, onder meer zoals Goudmollen,Olifantsslurfmuizen (soort Senghis) Hyraxes,en ZIlverdassen.,Jakhalzen en Hyena’s…en nog veel meer…
Miss kunnen we een keer erover hebben . groetjes.,! Marc :wereld: