hello,
ik zou heel erg graag in augustus al liftend een jaar canada rondreizen
nu omdat ik het financieel beperkt wil houden wil ik er een work travel holiday van maken. Maar gaat dit als je al liftend wil reizen ?
En ik heb ook totaal geen idee van hoeveel geld in zou moeten hebben om te kunnen vertrekken ?
Als iemand me wat kan helpen ?
groeten
victor
Bij aankomst moet je kunnen aantonen dat je tenminste 2500 dollar hebt voor de eerste maanden van verblijf, daarnaast kosten voor een zorgverzekering.
hello bilal,
allesinds al bedankt voor je reactie,
Nu ik was niet van plan om met minder dan 3500 dollar toe te komen.
moet ik alles voorbereiden ? qua werk en verblijf ?
Of denk je dat het mogelijk is om daar hippy style naartoe te gaan ?
ik rekende op 10€ per dag ( alles in ) zonder dat ik werk ( dus voor als ik geen job zou vinden gedurende het ganse jaar ) wat ik hopelijk wel zal kunnen doen ?
zijn er mensen die al liftend zonder veel voorbereiding en met weinig geld door canada getrokken zijn ? ik ben echt op zoek naar tips
greetings
victor
Liften is te doen, alhoewel het tegenwoordig niet meer overal legaal schijnt te zijn.
Met verschillende ride-sharing organisaties kun je ook een eind komen (Allo-Stop en Amigo Express ken ik en ben ik lid van in Québec). Dit is legaal, beter betrouwbaar en stukken goedkoper dan Orléans Express / Acadian Lines / Greyhound. Megabus en Boltbus zijn, geloof ik, prijsstunters op een paar populaire routes. In ieder geval Montreal - Toronto moet low-budget per bus te doen zijn.
Zorg dat je voor de eerste paar nachten in ieder geval een hostel hebt geregeld, voor in het geval men daar aan de grens naar zou vragen. In dezelfde hostels kun je ook kijken voor kleine baantjes.
Als je niet moeilijk bent: afwassen kun je praktisch overal in een restaurant, via WWOOF kun je in ieder geval kost en inwoning krijgen.