Eerste keer Canada... hulp!!

om ff int kort mijn probleem te vertellen…

ik heb dus familie in canada wonen, en zij zijn al ettelijke keren naar hier gekomen, hier bij mij gelogeerd voor weken aan een stuk en nu willen ze iets trug doen door mij naar hun thuis te laten komen. ik mag dus bij hun logeren… maar ik ben nog nooit alleen op reis geweest en de laatste keer dat ik nog op reis ben geweest was ik 14… dus mijn probleem is dus zoals ge kunt raden, de vliegtickets en de documenten die men nodig heeft voor canada. en als iemand eventueel kan zegge hoeveel geld men nodig zou hebbe per week, zou ook handig zijn. ik kan bij hun logeren.

maar als ik geraak al verward als ik zie hoeveel maatschappijen er zijn enzo… kan iemand mij zeggen wat het gemakkelijkst is? qua overstappen of rechtstreekse vluchten, en ook welke maatschappij qua prijs niet te overdreven is?

het zou mij echt wel goed verder helpen!
alvast bedankt!!!
Pieter

Hoi Pieter.

Veel plezier bij je familie alvast! Ik moet zeggen: je stelt een hele hoop vragen, maar geeft niet echt veel informatie(hoe oud ben je/ hoe lang ga je/ waar ga je heen/wanneer vertrek je/ wat zijn je plannen daar/ etc?). Maar om je toch een beetje wat start tips te geven. Allereerst- als je niet gaat werken in canada heb je (als Nld- burger zijnde) geen visum nodig. Je mag hier 6 maanden zonder visum blijven als ik het goed heb begrepen. Air transat is de goedkoopste vliegmaatschappij die ik kon vinden (+ ze vliegen rechtstreeks vanaf schiphol naar toronto/ calgary/ canvouver). Dit kost tussen de 400 en de 600 euro ongeveer. Hoe eerder je boekt- hoe goedkoper. En hoeveel geld je per week kwijt bent ligt 100% puur aan jezelf. Dit lijkt mij van € 0 tm € 250. Geld voor eten en onderdak hoef jeje natuurlijk geen zorgen over te maken. Dus ik gok ergens tussen de €50 en de €100 (???).

Hopelijk heb ik je iets verder geholpen. Iig… veel plezier alvast!