Hallo Allemaal,
Halverwege september reis ik voor het eerst buiten Europa. Zoals de titel van dit bericht al verklapt is mijn bestemming Canada, om wat preciezer te zijn Toronto. Hier ga ik voor vier weken een taalcursus volgen. Ik vind het allemaal heel erg spannend omdat ik dus geen ervaring hebben met reizen buiten Europa, bovendien ga ik ook voor het eerst alleen op reis. Eigenlijk weet ik niet goed hoe ik me moet voorbereiden, hopelijk hebben jullie goede tips en informatie voor mij.
Graag zou ik wat tips willen over wat ik allemaal moet doen voor mij voorbereiding. Al zijn andere tips waar ik rekening mee moet houden in Toronto/Canada ook van harte welkom!
*Wat mee te nemen naar de douane? (papieren e.d.)
Hierover heb ik zelf ook al wat info over ingewonnen op een canadeese website, maar ik vraag me af of het ook voor mijn van toepassing allemaal . Ik las het volgende op een canadeese website:
- Ik moet bewijzen dat ik mijn reis kan bekostigen. Weet iemand over hoeveel financieële middelen ik moet kunnen beschikken voor een 4 weekse studiereis, of bron waar ik deze info kan vinden? Hoe doe ik dat? Is het laten zien van een creditcard voldoende of moet dat op een andere manier.
-Ik moet een paklijst hebben in tweevoud zodat ze weten wat er in mijn koffer zit. klopt dat?
-Ik moet op papier hebben staan waar ik verblijf. Is dit juist?
-Een retourticket (deze heb ik uiteraard)
-
Een gezondheisverklaring waarin staat welk vaccinaties ik heb gehad? Moet dit ook als toerist?
-
Ik heb van iemand gehoord dat ik me, voordat ik vertrek, me op een website moet melden dat ik naar Canada kom. Dit zou ivm terrorisme zijn zodat ze vooraf weten wie het land gaat bezoeken. Welke website is dit?
-
Klopt het dat ik geen visum nodig heb als ik een korte cursus, korter dan 6 maanden volg, en ook binnen 6 maanden het land verlaat?
-
Wat moet ik allemaal meenemen in mijn koffer, kortom wat is inmisbaar in Toronto/Canada?
-Ik neem mijn laptop, fohn, batterijopladen voor telefoon en camera ook mee. Kan ik gewoon een simpel stekkerreissetje menemen of komt er meer bij kijken?
-Ik ga dus voor 4 weken welke kleding moet ik meenemen?
*** Spullen uitvoeren**
Hoe zit het met het kopen van spullen en canada voor eigen gebruik en meenemen naar Nederland? Zoals bijvoorbeeld kleding, schoenen en typische canadeese lekkernijen?
*** Hoe gaat het daar met betalen?**
-Kan ik pinnen met een bankpas met een maestro-logo?
-Waar kan ik het beste mijn geld wisselen en hoeveel contant meenemen?
***OV?**Ik heb gelezen dat het ov goed is in canada, maar hoe gaat het daar in zijn werking. Zo weet ik dat je in Engeland, bijvoorbeeld treinkaartje online kan kopen en dat dat ook de beste optie is.
-
Veiligheid?
Hoe veilig is Toronto voor een alleenreizende vrouw van 23?
Hopelijk kunnen jullie me helpen aan wat antwoorden, informatie en tips. Nogmaals, andere reistips en informatie zijn van harte welkom want ik voel me echt een nul wat dat betreft. O ja ervaring van mensen lees ik ook graag.
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Gr. Eeltje