(origineel bericht op be-more.nl)
Lieve allemaal…
Maswera Bwanji,
We zitten nu in een internetcafe in Lilongwe en mijn rugzak weegt bijna een ton…
We wilden alleen nog 2 houtsnijwerkjes kopen, nou mijn tas zit weer bomvol.
Was vanochtend mijn koffer eens aan het wegen en dacht daar kan nog veel meer bij, maar ik ben bang dat ik nu toch weer lichtelijk overdreven heb met inkopen.
Maar… ook dat is voor het goede doel, kunnen er weer een hoop eten vanavond, of de kroeg in, zijn ze hier ook goed in…
Je moet ook uitkijktn dat ze je geen chamba aanbieden, dat is nl. mariuhana en chambo is vis uit lake Malawi, klein verschil, maar toch…
Voor we van het project vertrokken zijn had Lewis van ons geld nog allemaal gereedschap en materialen gekocht, zodat er nu een aantal jongelui in opleiding kunnen bij de lokale timmerman, daar hebben ze in de toekomst ook wat aan.
Het afscheid was best ontroerend, de dekens voor de gehandicapten werden ook uitgedeeld en er waren zeker tussen de 100 en 200 mensen.
Lief he, al die belangstelling, al lijkt het soms weinig wat je doet, het wordt toch allemaal erg gewaardeerd en dankzij het sponsorgeld hebben we toch maar mooi die dekens kunnen kopen en het project met de timmerman kunnen opzetten.
Daarnaast nog een aantal zieken en gehandicapten bezocht en kleding en zeep gegeven, allemaal erg dankbaar.
We zijn inmiddels ook naar Zambia geweest en dat was prachtig, het is weer zo geweldig terug in Afrika te zijn, blijft voor mij het mooiste continent wat er is.
Het Nationaal park was erg mooi, veel gezien, waaronder een aantal luipaarden, heel zeldzaam, hyena’s, hippo’s en veel meer.
Ik heb Frances de eerste nacht wakker gemaakt, want er was een nijlpaard aan het grazen naast onze tent, we konden hem zowat aanraken, leuk he?
Nu weer terug in Lilongwe waar we nog een paar dagen zijn alvorens we weer terug reizen naar Nederland, wat zal het koud zijn, brr.
Henk breng je een dikke jas voor me mee?
En wat heb ik zin in lekker vers brood vd bakker…
Chantal gefeliciteerd! Wat leuk!
Enne Desiree ik heb voor jou hele leuke kerstcadeaus, nou mag jij nieuwsgierig worden ; )
Ik zou hier best nog een tijd kunnen blijven, maar vind het ook leuk jullie allemaal weer te zien, genoeg foto’s gemaakt, dus voor de geinteresserden…
Van harte welkom!
We zijn net nog bij een kleine kliniek hier geweest waar we wat over gebleven spullen hebben afgegeven, waren er helemaal blij mee.
Vroegen aan ons wat het moest kosten, maar ik zei dat het een donatie was van ons, nou toen helemaal gelukkig natuurlijk, kunnen ze weer een paar levens mee redden…
Goed bezig!
Ik ga er weer mee stoppen, vcoordat we weer een power cut hebben…
Heel veel lieve groetjes allemaal van mij en zal proberen woensdag nog een laatste update te geven.
Liefs Angelique