Ik ben van plan om in oktober naar peru te gaan, maar nu las m’n vader afgelopen maandag dat het lichtend pad weer actief schijnt te worden… en dan mag ik niet meer!!! dus weet iemand hier meer van? (afgezien van het feit dat ze nooit helemaal weg zijn geweest)
Leonie
lichtend pad actief?? :ph34r:
de baas zit een goed gesloten gevangenis. dit is vooral een city-tale. Don’t believe da hype…
go. :lol:
In Amsterdam over straat lopen is gevaarlijker hoor~~!!
Heb een 2 jaar geleden zo’n half jaar tot in alle (mogelijke)uithoeken van Peru gereden en 's nachts meestal gewoon in de vrije natuur gekampeerd zonder enig probleem. Ook toen deden de geruchten de ronde van een steeds actiever wordend SL.
(heb in de jaren voorafgaand aan de gevangeneming van de leider Guzman in peru gewoond en ja toen was het een heeeeel ander verhaal).
Ik vermoed dat het nu gewoon om incidentele gevallen gaat van crimineeltjes en die verhalen groeien dan als n sneewbal uit tot het werk van Sendero.
Hallo,
De laatste keer dat Lichtend Pad een daad gepleegd hebben waarbij doden vielen dateert van iets meer dan twee jaar geleden, namelijk in maart 2002, enkele dagen voor Bush naar Lima zou afreizen.
Een bomauto ontplofte vóór de ambassade van de VS in Lima waarbij 10 doden vielen.
Ik reis sinds 1990 ieder jaar naar Peru, de laatste tien jaar is het opvallend rustiger geworden op gebied van terrorisme. Abimael Guzman en zijn luitenanten zitten al sinds 12 oktober 1992 achter slot en grendel op een eiland voor Lima.
Hughes
Hola!
Houd de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten wat de reisadviezen betreft. Zie www.minbuza.nl. Zolang het reisadvies positief blijft, hoeft je vader zich geen zorgen te maken!
Groetjes, Sterre ![]()