Hallo allemaal,
ik ga binnenkort op reis, over land naar India (dat is het plan althans ). Ik ga naar zweden, boot naar Finland, trein naar Rusland en vervolgens trein de China. Ik wil dan door Tibet naar Nepal en India. Nu zijn er een hoop organisaties in Tibet die de reis van Lhasa naar Kathmandu aanbieden, maar altijd in groepen en met gids (kan niet anders, omdat je anders geen permit krijgt).
Zijn er mensen die deze trip van Tibet naar Nepal met mij willen doen? (of eventueel daarvoor en daarna ook). Kosten hangen af van het aantal personen dat mee gaat. Ik wil dit rond 10 januari doen.
(ik ben 23, man, net klaar met mijn bachelor. Ben al eerder in India geweest dus heb enige reiservaring).
Ik ga in januari ook aan een grote trip beginnen. Vanuit NL, via Berlijn, Polen en dan door naar Istanbul, Iran, Oman en dan vliegen naar India of Nepal. Eigenlijk wil ik heel graag naar Tibet maar had inderdaad al door dat het alleen in groepen kan en met gids. Is het jou op een andere manier gelukt? Ik zie het niet zo zitten om met een groep mee te gaan, ontdek het ook liever in m’n eentje. Het is dat ik er niet in januari al ben, anders hadden we het samen kunnen doen idd.
Hoop dat je me wat meer over jouw ervaringen kan vertellen!
He Zuraylah,
tof! Ik wil misschien ook zo’n soort route doen, maar dan omgekeerd op de terugweg. Dus ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen. Ik denk er ook over om via Pakistan/ Iran/ Turkije terug te gaan, maar vind nogal tegenstrijdige berichten over de veiligheid…
Voor Tibet heb ik nog geen medereizigers gevonden. Er zijn wel reisorganisaties waar je je in kunt schrijven op join-in tours, maar vaak zijn dat langere (en dus duurdere) tours. Dus ik weet nog niet of ik dat ga doen. Misschien dat ik ga proberen nog iets in china te regelen. Ik laat het wel weten of en hoe het lukt.