Leven als een zigeuner

Beste reizigers van onze mooie wereld

als de titel jullie al aanspreekt hoop ik van harte dat de rest jullie ook zal bevallen van wat ik te melden heb!!!

Ik en me beste vriendin gaan samen een woonwagen bouwen en dan samen met twee tinkers(paarden) onze bevangen leven in deze maatschappij achter ons laten.

Wij zijn op zoek naar enthousiaste zwervers :stuck_out_tongue: die ook alles willen achter laten en voor de vrijheid willen kiezen.
Leven van dag tot dag en laat de sterren je leiden.
leven van de natuur en savonds bij het kampvuur genieten van elkaar, muziek en de sterren die boven ons schijnen zonder dat het licht van steden alles verpesten.

Mijn vriendin is shamanka en wegwijs in een heleboel verschillende spirituele stromingen.
Ik zelf ben verpleegkundige en volg momenteel een kruidencurcus waarin ik alles leer over geneeskrachtige kruiden, het maken van je eigen tandpasta, zeep, cremes enzzzzzz

wil je meer weten dan vraagt gerust!!!
graag serieuze reacties aangezien dit een droom is op weg naar werkelijkheid.
Mensen met hun eigen kwaliteiten en kennis en die niet aan de hand hoeven meegenomen te worden!!!

ons doel is de wereld te zien, nieuwe mensn te ontmoeten, veel nieuwe dingen te leren, onze eigen kennis in de wereld te zetten en verder gewoon zien wat de dag je brengt

oooh ja voor het geval het niet duidelijk is!!!
back to basic en leven in harmonie met de natuur dus geen auto’s, olie producten, geen vervuiling en geen machts spelletjes

dus lieve enthousiaste zwervers
neem contact op als je de zelfde droom hebt als ons!!!

Beste Sefira,

Klinkt leuk idyllisch. Voor zover ik weet is het niet meer zo dat we in de wereld kunnen leven van ruilhandel dmv spiegeltjes en kraaltjes. Dus ik vraag me af: waar leven jullie dan van?

Hoi

haha nee inderdaad kun je niet meer leven van het ruilen van kraaltjes en spiegeltjes. Maar er zijn wel mensen die je voedsel en andere benodigheden willen geven in ruil voor behandelingen, of een poosje werken op een boerderij en er groeit een heleboel eten gewoon in de natuur en je kunt vissen. dus nee spiegeltjes werken niet meer maar arbeid wel.

zo een beetje kunnen opheldderen???

Dat klinkt voor mij toch gewoon als werken voor geld of goederen. En bepaald niet alsof je de bevangen wereld achter je laat…

Tja ik kan jou denkwijze wel begrijpen maar voor ons is het toch alles achterlaten. Je bent nergens meer aan gebonden en het liefst leven we strx helemaal van de natuur. En er is zeker wel een vorm van ruilhandel mogelijk. Het maken van natuurlijke creme’s, bodylotions, zeep, zalven voor verschillende aandoeningen en nog een heleboel meer dingen. Het is maar wat je kwaliteiten zijn!!! En tuurlijk is het nog precies uitvinden maar dat doe je als je onderweg bent. Hoe kun je nu al weten hoe het zal zijn en waar je tegen aan loopt als je het nooit hebt gedaan???

oh ja mocht je meer willen weten over ruilhandel!!! er zijn nu steden bezig overal ter wereld die wel aan ruilhandel willen gaan doen!!! transition towns!!! google maar.

Machtsspelletjes heb je overal, op ieder niveau. Of dat je dat ruilhandel niet gebaseerd op macht, vroeger en nu?

Ik begrijp uit je opmerking dat je niet in Nederland blijft, is dat correct?
Hou er dan maar rekening mee dat je buiten Nederland echt niet verschoond blijft van machtsspelletjes. Ik heb al redelijk wat van de wereld gezien: Kenia, Tanzania, Mexico, Tunesië, Egypte, Israël, Turkije, Canada, België, Duitsland, Italië, Zweden, Frankrijk, Oostenrijk, noem maar op. En in alle landen, arm en rijk, zag ik een machtsstrijd.

Nee we blijven zeker niet in nederland nee!!! en tuurlijk heb je overal die machtsstrijd maar het is je eigen keuze hoe je daar mee omgaat!!! Als ik jou zo hoor praten heb je naar mijn mening een pessimistische blik op zaken en denk je dat je dingen niet kunt veranderen!!!
Wij geloven dat je je eigen wereld creeert en dat wat je neer zet ook weer terug krijgt!!! Je kunt de wereld veranderen in een paradijs maar je moet wel de eerste stap zetten!!!

Ik snap eerlijk gezegt ook niet goed waarom je deze discussie probeert aan te gaan???
Als je de dingen niet zo ziet als ons dan is dat zeker niet ons probleem. Ik hoop dat je ook kunt begrijpen dat wij misschien heel anders denken dan jou en de wereld anders zien.
Ik wil het hierbij laten en dit gesprek afronden en hoop dat alleen mensen reageren die echt geinteresseerd zijn!!!

vriendelijke groeten,

Sefira

Je bent natuurlijk vrij om te gaan en te staan en te doen wat je wilt alleen je onderliggende redenen kloppen gewoon niet.

Ik probeer geen discussie aan te gaan hoor. Maar als jij denkt dat jij denkt dat je de machtsstrijd elders wel kunt winnen, waarom hier dan niet? Je ziet ik heb genoeg gezien van de wereld en je zal het vast niet geloven maar hier is het beter dan elders. Mag je gewoon van me aannemen, take it or leave it. Die ideale wereld van jou en je vriendin, die bestaat gewoon niet. Maar daar mag je best zelf achter komen hoor. Have fun while getting the worst out of it :dag:

Nou bedankt voor die negatieve wens!! ik leg hem ook geheel naast me neer omdat jou blik op dingen en die van ons niet overeen komt.
Ik weet dat het in nederland super goed is en dat er een heleboel voorzieningen hier perfect zijn en dat is ook niet wat ik afschrijf als slecht.
Ik heb ook nooit gezegt dat ik de machtstrijd wil winnen!!!

Dit is een reis niet alleen om de wereld te zien, nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe dingen te leren, maar ook een innerlijke reis naar het diepste van je ziel en dit is de manier waarop wij kiezen die reis te maken!!

Wij vluchten niet weg van nederland of iets anders want we hebben het allebei goed hier wij kiezen gewoon om het anders te doen dan de meeste mensen!!!

Jij ook veel plezier op je reizen en in je leven!!! moge je het pure genieten vinden in het gene wat je doet.

Klinkt goed hippies, ik hoop dat 't voorspoedig verloopt, ben wel benieuwd hoe het allemaal zal gaan…

klinkt als een mooi avontuur maar denk dat het wel moeilijk word, maar waar een wil is is een weg en zo te horen willen jullie dit heel graag dus ondanks dat het soms best wel zwaar zal zijn en ook wel zal tegenvallen denk ik dat het wel zal lukken als er genoeg doorzettings vermogen aanwezig is
in iedergeval zou ik wel graag af en toe wat horen hoe het gaat en waar jullie zitten dus mischien kunnen jullie ons hier op de hoogte houden van jullie avontuur
ook ben ik wel benieuwd welke richting jullie aan het denken zijn maar dat zal wel zuid europa zijn omdat woonwagen in winter best koud kan zijn
alvast heel veel plezier en geluk toe gewenst
groetjes dirk

Thnx voor jullie leuke reacties

Wij zijn zeker van plan om een website te maken en hierin af en toe een wat te posten zodat iedereen kan meegenieten :stuck_out_tongue:
We zijn nu bezig met de planning en het gaat zeker een hoop voorbereiding kosten dus het is niet 1.2.3 en weg!! maar ik laat wel weten wanneer we vertrekken

Ja nou onze plan was in de lente en zomer in het noorden te zitten en dan tegen de herfst naar het zuiden vertrekken!!!

Ben nog steeds benieuwd of er niet meer mensen het leuk, avontuurlijk enz vinden om mee te gaan!!!

Groetjes Sefira

Dit is SPAM!!!
Oftewel reclame.

Hey leuke mensen!!
Ik zag dat jullie dit al een tijdje geleden gepost hadden maar ik heb bijna exact hetzelfde plan en vroeg me af of jullie al onderweg zijn, hoe het gaat, of jullie dit wel lezen en wat jullie website is als jullie die hebben.

In ieder geval, ik ben superblij dat er meer positieve mensen in de wereld zijn, go for it!!

:slight_smile:
dorien

Als je van plan bent een website bij te gaan houden, dan ben je toch helemaal niet weg van het beklemmende, etc.? Dan ben je niet helemaal back to basic.

Verder wel eens met Carrièrevrouw, het klinkt erg idealistisch, maar of er veel realiteit in zit durf ik te betwijfelen. Waar willen jullie zoal heen?

Het oorspronkelijke bericht is inmiddels 1.5 jaar oud, en onze zigeuner is sinds juni niet meer op dit forum geweest. Wellicht is ze toen vertrokken?

Het plan om zo rond te trekken klinkt mooi, maar ook erg idealistisch. Het is fantastisch om tijdens reizen nieuwe mensen en nieuwe culturen te ontmoeten, maar op het moment dat je zelf geen cent te makken hebt doen je al snel teveel een beroep op je omgeving. Je MOET eten hebben, dus je wordt al snel opdringerig… Om die reden reis ik liever met wat geld op zak, zodat ik niemand met mijn aanwezigheid opzadel. Er zijn veel mensen die het slechter hebben dan ik, en die wil ik niet tot last zijn.

Ieder zijn ding.

Ik sta sowieso niet achter de ideeën van zigeuners en andere linkse mensen die ideologisch denken de wereld te verbeteren.
Ze hebben het over onmogelijke dingen zoals leven puur natuur.
Maar ze zeggen wel Ja als donor, terwijl leven puur natuur zegt dat je niet met je lichaam moet gaan rommelen en organen aan andere organismen moet afstaan.

Beter mensen die ‘ja’ als donor zeggen, dan mensen die geen organen willen doneren maar wel in nood willen ontvangen :mad:

Maar deze discussie hoort niet thuis op een reisforum.

1 like

Dit doe ik al 7 jaar met beperking in het voorjaar 4 maanden en het najaar 3 maanden en dat kost ongeveer 300 euro per maand plus eten ook voor je paarden. En natuurlijk onderhoud voor je gespan en dit is echt de goedkoopste manier o,ja kun je een instrument spelen dat ergens naar klinkt of zo een Duits draaiorgeltje gaat ook maar dat is eigenlijk weer werken 5 tot 8 uur op een dag maar of je dan s’avonds alles nog zo romantisch is weet ik niet.
groet arie
http://heerlijk-op-vakantie.nl
http://parkvakanties.eu