wij gaan in december 2005 naar australie voor ongeveer 3 maanden.Weet er iemand een leuke route door australie, waarbij we niet in het regenseizoen zitten?alvast bedankt, marjel
Deel Australie door de helft en blijf ten zuiden van die lijn zit je altijd goed wat weer betreft ik ben op de motor in 3mnd van oost naar west gereden en weer terug.
Heel goed te doen zonder je te haasten. Ik zou van te voren geen al te definitieve plannen maken want mijn ervaring is dat het toch anders gaat lopen.
Maak in plaats hier van een klein lijstje met dingen die je absoluut wil zien/doen en plan al gaande weg hier een route naartoe
Het echte Australië vind je in het Red Centre (Northern Territory) en in West-Australië. Sla ook zeker Sydney niet over, en hou je van natuur: Tasmanië.
De oostkust is erg toeristisch… B)
Net als wat Marieke al verteld; het echte Australie vind je in het Red Centre. Alice Springs is een prima plaats om te verblijven en vandaaruit kun je naar prachtige plekken. Ook West-Australie is erg mooi; vooral het gebied tussen Perth en Broome is erg fraai.
Als je echt voor de natuur wilt gaan kan ik Kangeroo Island aanraden. Je komt daar zoveel diersoorten tegen. En absolute must!!!
Het “echte” australie??? <_<
Marieke, heb je het over het “Flying Doctors Australie” of zo??
Ongeveer 80% van de Australiers woont in een van de grote steden…
Ik ben 2x in Australie geweest. De eerste keer vanaf Adelaide, Melbourne, Canberra, Brisbane naar Sidney, doorgevlogen naar Alice Springs en met de auto naar Darwin. De tweede keer in WA (vanuit Perth naar beneden naar Albany, door het binnenland omhoog naar Geraldton, daarna naar Monkey Mia en Exmouth en toen weer terug naar Perth. Ik vond WA ook het echte Australie. Je komt niet zoveel toeristen tegen maar voornamelijk Australiers. Je leert de mensen echt kennen en ze vinden het ook nog leuk om je te spreken. Ik vond de oostkust niet geweldig, erg toeristen en je spreekt alleen buitenlanders en daarvoor ga ik niet op reis. Er is in WA ook veel te zien, heel veel NL invloeden onder meer over het schip de Batavia dat voor de kust van Geraldton is vergaan. Maar het is lastig kiezen. Ik vond ook Adelaide een erg leuke stad en natuurlijk Sidney. Je kunt vaak ook heel goedkoop binnenlandse vluchten boeken. Je keus is ook afhankelijk van de manier van rondreizen. Als je met trein en bus gaat reizen is WA niet heel handig. Verder zijn de hostels en motels ook een stuk duurder dan aan de oostkust. Een oplossing is eventueel een goedkope camper of busje zodat je gewoon overal kunt stoppen en slapen en eten. Ook campings zijn goed betaalbaar en erg netjes. Succes met kiezen.
Wij willen volgend jaar november voor 6 of 7 weken naar Australie.
Ook ik ben de route aan het bepalen, moeilijk hoor! Ik denk dat wel in ieder geval naar Sydney gaan vliegen en dan met een camper naar Adelaide. En dan denk ik of vliegen of toch rijden naar Ayers Rock…
Jeetje wat moeilijk!