Leuk weekendtripje vanuit Singburi en departure tax

Hallooo! Ik zit nu een maand in Thailand (SUPER!) met een organisatie/programma (Travel Active), maar de weekenden zijn we vrij en het is ook heel makkelijk met dingen skippen / verplaatsen. We hebben al best veel gezien: Kanchanaburi, Ayuthaya, Bangkok, Chiang Mai en Koh Samet
Nu zitten we nog 2 weken in Singburi (2 uur ten noorden van bangkok) en willen we heel graag nog meer zien! We hebben aankomend weekend vrij, en we kunnen eventueel nog van volgende week woensdag tot zondag weg. Weet iemand nog iets wat we echt moeten zien, of gewoon iets anders leuks? Het moet alleen niet teveel reistijd zijn vanaf hier (2 uur ten noorden van bangkok), want dan is het de moeite niet echt voor die paar dagen.

Tweede vraagje: die departure tax (we vliegen vanaf bangkok met Emirates), hoe veel is het (500 of 700?) en zit het al bij de prijs van het ticket inbegrepen of niet?
Alvast bedankt!

Hoi LisArt,

In het weekend zou je naar Lopburi kunnen gaan, dat tot een van de oudste steden in Thailand wordt gerekend (pas op voor de apen). Je vindt er een aantal mooie tempels (of overblijfselen daarvan) en een oud koninklijk paleis.

Als je langer de tijd hebt is Khao Yai National Park wellicht een idee.

Departure tax is tegenwoordig 700 Baht, maar is reeds in de prijs van het ticket inbegrepen.

Veel plezier nog in Thailand !

Bedankt voor je reactie! Lopburi ben ik al geweest, ik ‘vergeet’ ook zoveel te vertellen hier… Zal eens kijken naar dat National Park dan!
En ook bedankt voor je info over de departure tax, dan hoef ik in ieder geval niet zoveel geld meer over te houden voor de laatste dag.