(origineel bericht op be-more.nl)
Let’s fly away!
Hallo allemaal!
Het heeft even geduurd maar ik kan eindelijk even op internet! Nog niet op mijn laptop helaas, maar ik mag even gebruik maken van de computer van Cherie en Cameron, de eigenaars van het guesthouse waar wij nu verblijven.
Inmiddels zit ik alweer een aantal dagen in Zuid-Afrika en heb al van alles beleefd, maar ik zal eerst nog even wat vertellen over mijn reis! De rest volgt!
Ik ben zondag om half 5 van huis vertrokken richting Dusseldorf. Daar aangekomen moest ik op zoek naar Ilse en Anneke. Dit was nog een uitdaging aangezien ik Anneke nog niet kende en ook geen idee had hoe ze er uit zag. Maar toen ik een smsje verzond hoorde ik achter me mijn eigen smsje dat werd voorgelezen, daar stond Anneke.
De vlucht was lang, maar is goed verlopen. De tussenstop in Dubai was ook een hele ervaring, nouja, vooral de toiletten daar. Die staan namelijk op standje hoogwater, net of ze verstopt zijn, en als je gaat zitten voel je het warm worden… wat blijkt zit warm water in het toilet! Echt apart.
De vlucht van Dubai naar Durban verliep goed, we vertrokken iets later alleen. Eenmaal aangekomen in Durban ontmoette ik daar onze gids Pieter en zijn vrouw Louisa. Zij gaan ons meenemen op diverse excursies.
Aangekomen bij het guesthouse heb ik Cherie en Cameron ontmoet, het koppel dat de eigenaar is hier en de medereizigers. We hebben heerlijk gegeten van de broai, veel vlees, en das altijd goed.
In onze slaapkamer werden we al opgewacht door een onaangename gast, namelijk een spin met een doorsnede van ongeveer 15 cm! Welcome to Africa!