"First days"

(origineel bericht op be-more.nl)

“First days”

Hallo iedereen!
Eindelijk tijd en internet om een blog te plaatsen.

Ik zal eerst eens wat vertellen over de eerste 2 dagen.
De vlucht naar Dubai was opzich nog wel te doen met 6 uur vliegen. Maar dan stap je het vliegtuig uit en BAM daar sta je dan in 40 graden, super warm dus.
We hebben die nacht 4uurtjes kunnen slapen in een hotel dicht bij de airport. Als je op de taxi staat te wachten is dat geen straf want er kwamen allerlei dikke auto’s langs. Zelfs de taxi’s waren leuke auto’s zoals bijv. een nieuwe Land Rover enz.
De volgende ochtend moesten we nog 8 uur doorvliegen naar Durban. Dit was een lange zit, maar Rowie ontdekte het spelletje ‘zeeslag’ op de schermpjes. Na de vlucht stonden we gelijkspel. Dus we kijken al uit naar de terug reis haha. :wink:
We werden opgehaald door Wilma, de regio coördinator, zij bracht ons naar het busje wat ons zou vervoeren. De koffers gingen in een aanhangwagen maar niks werd vastgezet. Dus onderweg moest je af en toe omkijken of je koffer er nog wel lag.
Toen we wegreden bij de airport was er hoog in de bergen een bosbrand, de chauffeur vertelden ons dat ze hier wachten met blussen totdat het vuur bij de weg komt. Heel apart dus haha.
Het busje bracht ons naar een backpackers hostel in Amanzimtoti.
De foto’s daarvan heb ik al op facebook geplaatst. We hadden een super uitzicht toen we wakker werden en ook een privé zwembad wat heerlijk was. Na het ontbijt werden we opgehaald door Peter, een van de vrijwilligers coördinatoren, die ook hier op het project woont met zijn vrouw Yvonne. We konden onze koffers in ons huisje leggen en kregen gelijk een rondleiding.
Hij liet ons het gebouw van de kinderen zien, het is een grote ruimte met daarin de woonkamer,keuken en speelkamer. Ook zitten de slaapkamers hierin verwerkt door middel van kleine soort van trailers. Het huis van Ross (de huismoeder van alle kinderen) zit hieraan vast. Net zoals het huis van Peter en Yvonne.
Als je naar buiten loopt moet je een trapje af en dan kom je bij het klaslokaal en de daycare. Ik zal als de computer en het internet het op het project weer doen foto’s plaatsen zodat je een indruk krijgt van hoe het er hier uitziet. Na de rondleiding kwamen de grote kinderen uit school. Ze kwamen zich netjes voorstellen.
In de avond bracht Peter ons naar Galleria. Dit is een groot winkelcentrum waar je op maandag en donderdag boodschappen kunt gaan doen, of spot goedkoop een hapje kunt eten. Peter brengt je hierheen en haalt je ook weer op als je klaar bent.
Wat ook verassend is als je hier bent is dat op de bovenste verdieping van het winkelcentrum een indoor ijshockey baan is.
Na een hapje te hebben gegeten gingen we terug naar het project. Het is hier om half 6,6 uur al pik donker buiten. Dus koffer uitpakken en naar bed!

De ochtend erna moesten we gelijk al aan de slag. Tijd voor homeschool. Ik gaf deze week P. And T. les. Ik geef hun op dit moment ecenomic management and sciences. In het begin is dit best lastig omdat je alles in het Engels moet doen, plus de jongens zijn 14 en 15 maar zitten op het niveau van groep 4 en 5. Daar moet je dus wel rekening mee houden.
Eind van de ochtend doen de jongeren Arts & Crafts. Hier maken ze zelf armbanden en knufels. We zijn zelf ook begonnen aan het maken van een knuffel. Wat een priegel werk is dat zeg,met naald en draad. Maar wel leuk om te leren en te doen.
In de middag help ik op de daycare. Super schattig die kindjes.
Ze roepen de heldentijd ‘Buga’ als ik het goed schrijf. Dat betekend ‘kijk’ en dan laten ze wat leuks zien.

Okee, even genoeg te lezen voor nu! Wat wel nog leuk is om te vertellen is dat we vandaag naar Ushaka Beach gaan. Dit is een strand in Durban en heeft het grootste aquarium en een dolfijnenshow. Lekker weekendje op de planning dus!

Liefs!

(origineel bericht op be-more.nl)