(origineel bericht op be-more.nl)
De 1ste weblog
Vandaag is dan maar mijn eerste blog. Elk uur denk ik van ja ik ga het nu plaatsen maar toch zit ik liever bij de kinders. Sorry! ![]()
Maandag ben ik om 10:00 uur aangekomen in Durban. Het was een onwijs lange vlucht. De overstappen gingen goed maar het slapen in het vliegtuig lukte niet echt. Eenmaal aangekomen was het helemaal super. We zijn met de andere vrijwilligster naar het backpackers hotel gebracht. Tijdens het reis er naartoe was het al 1 grote ervaring. Aan de ene kant zag je mooie grote villa’s en aan de andere kant zag je hele arme wijken waar de mensen in soort van dozen leefden.
Bij het backpackers hotel hadden we een prachtig uitzicht op de zee dus ik kon lekker bij komen van de reis. We hebben onze koffer gedropt en we zijn lekker naar het strand gegaan. Lekker genoten van het uitzicht en daarna lekker geluncht. We hebben gewoon lekker rustig aan gedaan en in de avond met alle vrijwilligsters die die dag zijn aangekomen wat gegeten. Jaja en dan was het zover. De dag dat ik naar het project ging. Ik had er erg veel zin in. Eenmaal aangekomen waren de kinderen erg gastvrij. Ze stelden zich netjes voor. We hebben even de koffer uitgepakt en even lekker alles verkend. Al snel ben ik lekker gaan werken op de daycare. Kindjes lekker in bad gedaan en lekker mee gespeeld. Was echt super. De kinderen zijn allemaal super lief en ze houden erg van knuffelen.
Die avond zijn we door Peter en Yvonne(het Nederlandse stel) naar de Galaria gebracht. Dat is een heel groot overdekt winkelcentrum. We hebben boodschappen gehaald dat we 2 keer per week doen en daarna hebben we lekker een hapje gegeten. Was erg gezellig. Daarna eventjes een belletje en zijn we weer opgehaald door Peter. We worden overal naartoe gebracht in een busje dat echt elk moment uit elkaar kan vallen. Onderweg kom je mensen tegen die over straat lopen, met je mee willen liften, koeien die over de weg lopen of aapjes die alle kanten op springen. Daarna ben ik lekker vroeg naar avond gegaan om de volgende dag vroeg op te staan.
Deze week werk ik op de homeschooling .Dat natuurlijk allemaal in het engels gaat. Was in het begin wel even wennen maar na een paar uur sprak ik bijna geen nederlands meer. Ik begeleid J deze week. J. heeft een leerachterstand en kan zich erg moeilijk concentreren. Daarom was het een uitdaging om hem passende begeleiding te geven en de dingen te leren zoals rekenen wat hij ook nodig heeft. Om 08:00 begonnen we met de homeschooling. Ik zit dan samen met 2 andere meiden en 4 kinderen die we les moeten geven. Het was erg leuk om te doen en de kinderen reageren erg goed op me. Krijg regelmatig een grote glimlach of een lekkere dikke knuffel. Na wat homeschooling een kleine pauze en zijn we begonnen we met arts&Craft. Arts&craft houdt in dat de kinderen armbandjes maken van kralen, sleutelhangers en nog veel meer. Deze verkopen ze en het geld is dan het zakgeld. Het zijn super leuke armbandjes dus als jullie interesse hebben dan kan ik wat voor jullie maken. Ik zal binnenkort even wat foto’s ervan op de weblog zetten. Na de lunch weer bezig geweest met de home schooling. Ik heb in de middag lekker geknutseld met J. Hij houdt erg van de natuur dus we hebben bladeren gezocht en er een mooi schilderij van gemaakt. Deze mooi gemaakt met verf. Hij was erg blij en bedankte me wel 1000 x. Was super om te doen. Hij houdt er van om lekker op je schoot te zitten en vind het leuk om aan mijn haar te zitten. Wat een lieverd is het. Om 14:00 is de homeschooling afgelopen en doen we even wat kustjes. Om 15:00 komen de kinderen thuis die overdag gewoon naar een school gaan. Ik heb geholpen bij S. Tot 17:00 druk bezig geweest om te helpen voor een overhoring. Daarna ben heb ik gewoon lekker bij de kinderen gezeten. Geknuffeld, gestoeid, gespeeld en lekker van ze genoten. En dat doe je zeker met die mooie lach op de gezichtjes en de blijheid die ze kunnen hebben met kleine dingetjes. Zo zag mijn dag er zo’n beetje uit. Deze hele week geef ik homeschooling aan J. Volgende week sta ik op de daycare bij de kleine baby’s en kindjes en kan ik lekker voor ze zorgen. Zo te lezen heb ik het helemaal naar m’n zin. Ik vind het super hier. Ik ben helemaal gelukkig en geniet van elke minuut. Als ik moe ben dan hoeft er maar 1 kind naar mij te lachen en is het weer helemaal goed. Volgend weekend ga ik de Big Five spotten. Erg veel zin in. Eind van de week komt er weer een weblogje aan. Dan zit ik er al weer een week inmiddels. J
Ik hou jullie op de hoogte.
Liefs