Voor de mensen die het nog niet weten, vanaf 3 november gaat het vliegveld voor nationale vluchten Aeroparque een hele maand dicht! Alle vluchten van LAN Argentina, Aerolineas Argentinas en Austral zullen worden omgeleid naar Ezeiza. Vluchten van AndesOnline, Pluna, Sol en BQB worden omgeleid naar vliegveld El Palomar.
Ze verwachten dat het een behoorlijke chaos zal worden, zeker de eerste paar dagen. Er wordt aangeraden om ook voor binnenlandse vluchten die vanaf Ezeiza vertrekken 3 uur voor vertrek al op het vliegveld te zijn. Hou hier rekening mee met transfers!
Om het nog even ingewikkelder te maken: De vertrekkende vluchten van LAN Argentina vertrekken van terminal A, de aankomende vluchten komen binnen bij terminal B. Alle vluchten van Aerolineas en Austral vertrekken en komen aan bij terminal C.
Het is zeker raadzaam om een dag voor vertrek met de maatschappij te bellen voor de actuele vluchtinformatie. Telefoonnummers:
LAN Argentina: 0810-999 526
Aerolineas Argentinas/Austral: 0810-222 86527
Andes: 0810-777 26337
Bedankt voor deze info Jack, ook wij hebben te maken met vele klanten in november die hiermee van doen krijgen…
Het vliegveld van El Palomar bevindt zich overigens op de hoogte van Morón en Hurlingham, ten westen van Buenos Aires (langs de Ruta 7).
Goede vlucht >>>
En nog steeds is het binnenlands vliegverkeer na de eerste week van deze verhuizing nog niet hersteld… increíble!
Wij horen van vele klanten dat ze nooit geïnformeerd zijn/worden over wijzigingen in vluchtschema´s of wijzigingen in airport. Het advies om een dag van te voren met de airline te bellen, óf misschien nog beter bij het begin van een reis in Buenos Aires het kantoor van Aerolineas of LAN te bezoeken, is dus relevanter dan ooit…
Vaak krijg je bij het boeken van tickets een PNR reserveringscode. Afhankelijk van waar je je ticket boekt kan je dan over het algemeen via sites als www.mytripandmore.com en www.checkmytrip.com het actuele reisschema inzien. Dit wordt meestal sneller geupdate dan de reguliere site van de vliegtuigmaatschappij.
Via www.aa2000.com.ar kan je vervolgens ook op de dag van/voor/na vertrek de actuele vluchttijden (en eventuele vertragingen of annuleringen) zien van enkele vliegvelden in Argentinie (helaas doen ze niet allemaal mee, dat zou het een stuk eenvoudiger maken).
Bedankt voor inlichten, erg handig. Ik herken je van het Fok forum (ik heet daar Kenowa).
Wij vliegen, tenminste als het kan, 2 december vanaf Newbery één dag na de opening. Hopelijk gaat alles goed, ik heb zo mijn twijfels hier over haha. We bellen sowieso nog wel even met LAN voor dat we vertrekken maar ik vroeg me af of jij misschien wat tips hebt. Zou het verstandig zijn ons ticket te annuleren omdat we net in de omslag fase van EZE naar Newbery zitten, of gewoon het ticket aanhouden en maar hopen dat het goed gaat?
Ik zou gewoon het ticket aanhouden, maar inderdaad even de dag voor vertrek bellen met LAN om te kijken of ze vanaf AEP of vanaf EZE vliegen. Ik heb goede hoop dat ze op tijd klaar zullen zijn, want we hebben veel klanten die ook precies op 2, 3 en 4 december terugvliegen met een binnenlandse vlucht. Spannend ook voor de transfers
Veel plezier in Argentinië, maar dat zal vast wel lukken :cheer:
Een snelle reactie! Bedankt voor je tip, ik denk ook dat alles wel goed zal gaan dan kunnen we genieten van een vakantie in Salta. Hopelijk kunnen we van AEP vliegen, dat scheelt weer wat tijd.
Succes met je klanten, hopelijk komt alles goed. Wij waren er hier laatst ook al een paar kwijt door al het gedoe rond AEP!