Argentinie in november

Hola!

In november gaan wij met z’n 4en een maand naar Argentinie. Ik lees verschillende verhalen over wanneer het hoogseizoen begint. Soms lees ik dat dat al in november zou zijn, op andere plekken lees ik januari/februari. Ik vraag me af of ik accomodaties al vantevoren moet boeken. Heeft iemand hiervoor tips?

Verder valt het me op dat de accomodaties in El Calafate, El Chalten en Ushuaia een stuk duurder zijn dan Iguazu en Salta. Wij willen liever niet op een slaapzaal met anderen (of ons sanitair delen), maar vinden een 4persoonskamer geen probleem (El Chalten en Ushuaia zijn we nog maar met z’n 2en). Iemand nog goede tips voor betaalbare accomodaties?

3-novAmsterdam - Iguassu Falls4-novAankomst Iguassu Falls5-novIguazu (Braziliaanse kant)6-novIguazu (Argentijnse kant)7-novvlucht Iguazu - Salta8-novsalta - jujuy - Purmamarca 9-novPumamarca - salinas grandes - Tilcara10-novTilcara - Humahuaca - aparzo - Iruya11-novIruya - Cafayate12-novCafayate13-novCafayate - Salta14-novSalta - Paardrijden15-novSalta - Paardrijden16-novBus Salta naar BA (20 uur)17-novBuenos Aires18-novBuenos Aires19-novBuenos Aires20-novvlucht BA - El Calafate21-novEl Calafate22-novEl Calafate23-novT+M vlucht El Calafate - Buenos Aires
K+C bus naar El Chalten24-novT+M vlucht BA - Amsterdam
El Chalten25-novEl Chalten26-novBus El Chalten - El Calafate27-novVlucht El Calafate - Ushuaia28-novUshuaia29-novUshuaia30-novUshuaia1-decUshaia - BA2-decBA - Amsterdam

De vliegtickets zijn geboekt, dus in het schema kunnen we weinig meer wijzigen. Tussen 08/11 en 13/11 maken we een roadtrip, dan kunnen we natuurlijk besluiten op de ene plek langer te blijven dan de andere. Ook hiervoor zijn tips zeer welkom.

Ik vind het belangrijk toch nog op te merken dat ik erg veel heb gehad aan alles wat hier op het forum staat! Dank dus aan iedereen die hier een (zeer) actieve bijdrage heeft geleverd!

Groetjes
Carla

Dag Carla en mede reizigers,

Ook wij gaan in november, maar zijn nog niet rond vanwege gewenste
binnenlandse vluchten. Eerst over jouw vraag over hotels; wereldwijd maak ik gebruik van agoda.com Ook in Argentinie is daar veel keus en ook in lagere prijsklasses.

Aangezien jullie dus ook op geld letten, zou ik graag een tip van jullie krijgen over de geboekte binnenlandse vluchten; hebben jullie een airpass kunnen boeken, zo ja -waar- en voor welke prijs vlieg je de aangegeven routes in jullie reisschema ? Of heb je via internet bij LAN oid, zelf goed geprijsde vluchten gevonden ?
Naast de heen en terugreis, vinden wij de binnenlandse vluchten, tot zover ik nu heb kunnen vinden, behoorlijk hoog (in Vietnam vloog ik stukken van 1000km voor hooguit $ 30,- !), vandaar.

Graag lees ik je informatie omdat wij dit weekend wellicht Argentinie toch laten vallen omdat ook een camperhuur voor bepaalde gewenste delen niet reeel geprijsd zijn (tenzij iemand een betrouwbare agent kent en die verhuurd voor ‘nederlandse’ prijzen?). Op dit moment kijken wij dus, nog naast de 5 benodigde binnenlandse vluchten, naar autohuur en hotels.

groetjes,

Martin

Hoi Martin,

Wij zijn vorige jaar ook naar Azie (Thailand en Indonesie geweest) en hebben daar ook veel via Agoda geboekt. We zijn er wel achter dat de prijzen in Argentinie heel anders liggen dan in Azie. Wij hebben onze binnenlandse vluchten via WorldTicketCenter en CheapTickets geboekt (zit soms best veel verschil tussen).

Wij hebben dit betaald voor onze vluchten:
Amsterdam - Iguazu (Brazilie)
Ushuaia - Amsterdam
1200 euro pp

Iguazu (Argentinie) - Salta
Buenos Aires - El Calafate
500 euro pp

El Calafate - Ushuaia
150 euro pp

Qua vervoer moeten we nog een busrit van Salta naar BA en autohuur. Het gaat dus aardig in de papieren lopen! Wat een camper huren kost,kan ik echt niet inschatten omdat wij daar niet naar hebben gekeken. Om kosten wat de drukken kun je natuurlijk ook keuzes maken. Wij leggen ook behoorlijke afstanden af omdat we zowel het noorden als het zuiden willen zien. Als je jullie rondje een stuk kleiner maakt en je bijvoorbeeld beperkt tot BA, Mendoza, Salta en eventueel Bariloche, zal dat waarschijnlijk veel schelen.

Succes en ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

Hola Carla,

Ik zou de hotels zeker regelen, wij werken met diverse hotels in het zuiden van Argentinië die in november volgeboekt zijn (zeker in de beter betaalbare klassen). November is zeker hoogseizoen in Patagonië en ook de rest van het land neigt daar naar. Patagonië is sowieso het duurste gebied van Argentinië, de hotelprijzen liggen daar zeker hoger dan in het noorden.

Veel plezier in Argentinië,

groet,

Jan

Thanks voor je antwoord! Hebben idd maar alles vastgelegd

als je 3 vluchten of meer wilt doen kun je overwegen om een south american airpass van lan air aan te schaffen, voorwaarde zijn echter wel dat je met een bij ONE WORLD aangeloten maatschappij in zuidamerika aankomt (met lan extra korting) en minimaal 3 vluchten boekt, maar soms is het nog goedkoper om toch 3 vluchten te boeken terwijl je er maar 2 gebruikt.
wij hebben er 2 x gebruik van gemaakt en werkt goed.
bovendien is lan air een erg goede maatschappij met een uitstekende service.
op deze site kun je je vluchten invoeren en zie je meteen wat het kost, ga je een stuk reizen over land klik dan op other transportation!!
probeer het maar zou ik zeggen, succeshttp://www.lan.com/en_uk/promociones/data/norteamerica/us/todo_el_mundo/saairpass_mapaf.html