Hoihoi,
Wij gaan de maand november rondtrekken door Argentinie. Wij willen daar 3 binnelandse vluchten maken:
Puerto Madryn of Trelew naar Ushuaia
El Calafate naar Salta
Salta naar Iguazu
Ik had wat vragen over de vluchten:
- dien je de vluchten hier in Nederland te boeken of daar ter plekke?
- indien in Nederland, dien je deze dan ruim van tevoren te boeken of kun je beter tot een paar weken voor vertrek boeken?
- via welke site / luchtvaartmaatschappijen?
- wat zijn normale prijzen voor deze vluchten?
- heeft iemand ervaring met een AIRPASS? Hoe werkt deze en waar kun je deze kopen? Heeft dit al zin bij 3 vluchten?
Gracias!
Adios!
Hoi Frank,
Die tickets zijn gewoon online aan te schaffen (met een credit card) bij Aerolineas Argentinas of LAN Argentina. Aanschaf zou ik zeker adviseren om op korte termijn te doen, november is absoluut hoogseizoen, zeker in Patagonië.
Trelew - Ushuaia en Salta - Iguazú kunnen rechtstreeks met Aerolineas op bepaalde dagen van de week, check dit even. El Calafate - Salta loopt in ieder geval over Buenos Aires en kan ook met LAN.
Veel plezier in Argentinië!
groet,
Jan
1 like
Jan,
Wat zijn de verwachte (normale) bedragen ongeveer voor de meest voor de hand liggende afstanden? Kunnen we eventueel de overweging maken om een airpass te nemen? We gaan namelijk 3 of 4 binnenlandse vluchten nemen.
Gr Frank
http://www.lan.com/en_uk/promociones/data/norteamerica/us/todo_el_mundo/saairpass_mapaf.html
via deze link kun je precies zien wat je 3 vluchten kosten, voorwaarde is wel dat je met een bij de one world aangesloten vliegmaatschappij in zuid amerika aankomt en minimaal 3 vluchten boekt.
trelew of puerto madryn zie ik er niet bijstaan dus daar zal je een oplossing voor moeten vinden.
bij het stuk tussen ushuaia en el calafate wat je niet vliegt moet je net onder ushuaia -other transportation- aanklikken.
het kan ook zo zijn dat als je drie vluchten boekt en er maar 2 gebruikt je nog goedkoper uit bent met deze south american airpass dan met normale vluchten .
wij hebben er al 2x gebruik van gemaakt en is ons uitstekend bevallen.
het proberen waard dus, succes