Ik ben op zoek naar een job in Léon-Guanajuato. Ik heb een diploma Bachelor Marketing-Sales Management. Ik heb vrienden in Léon-Guanajuato maar voor hen is het nogal moeilijk om mij te helpen vanwege alle formaliteiten. Alle tips zijn zeker welkom. Ik vertrek naar Mexico eind november voor zes weken.
Lijkt me lastig een baan te vinden wanneer je maar 6 weken verblijft. Meeste bedrijven nemen niet iemand aan voor maar een paar weken. Ook de FM3 met werkvergunning zul je waarschijnlijk voor je weg bent nog niets eens hebben kunnen ontvangen.
Ja, dat weet ik. Nu ga ik enkel op bezoek en dan eerst nog wat werken in België. Ik ben nu gewoon wat op zoek, kwestie van goed voorbereid te zijn.
ok, je wilt dus in november gewoon op bezoek en later terugkomen voor langere tijd om te werken?
Indien zo, dan is het een kwestie van kijken bij welke bedrijven je interesses liggen, die bedrijven bezoeken en vragen of ze je kunnen helpen met de FM3: Zij zullen een brief moeten maken dat ze je als werknemer accepteren. En hiermee kun je dan met alle andere papieren (kopie paspoort etc, etc) naar het migratiebureau gaan om je FM3 aan te vragen. Hierna kun je dan aan de slag. Maar ik zou dit doen zodra je langer dan 2 maanden veblijft. Want het kan soms wel even duren voor ze het klaar hebben. Of als je zo’n brief in november kan verkrijgen kun je waarschijnlijk ook naar de Mexicaanse ambassade gaan in Belgie en dan een FM3 aanvragen. (Weet niet zeker of je hier een FM3 kan aanvragen, dus voor zekerheid even navragen bij de ambassade). En dan kun je zodra je in Mexico weer bent gelijk beginnen met werken.