(origineel bericht op be-more.nl)
Lekker weekendje Hluhluwe wildpark
Hoppa nog een berichtje achter de andere aan om het maar even overzichtelijk te houden!
Dit weekend was super. Vrijdagmiddag zijn we opgehaald om vervolgens afgezet te worden bij een tankstation waar we opgewacht werden door onze gidsen John en Cameron. Bij het tankstation nog even gehamsterd want wie weet zouden we weer zo’n primitief eten krijgen net als in Drakensbergen & Lesotho en zou mijn buik weer op hol slaan. Dus even wat droge koekjes en toastjes gekocht en een bepaald energie drankje. Dit op advies van Lorna (onze lieve receptioniste). Volgens haar zou het helpen tegen buikpijn. En ze had gelijk!!
Rond 16.00 kwamen we aan bij de backpackers. Het was een mooie accomondatie met een klein zwembad, bar en kampvuur erbij. We hebben een kleine wandelsafari gedaan en vervolgens even bij het zwembad en bar gerelaxed. Heerlijk even een colaatje drinken onder het genot van een afrikaans muziekje. Heerlijk!! Daarna pasta gegeten en wat Bushbabies bananen zien eten, schattige beestjes. Daarna een poging gedaan om rond het kampvuur te zitten. Helaas regende het dus gingen we al op tijd naar bed. We sliepen weer in stapelbedden, maar deze waren gelukkig stevig gemonteerd dus ik heb heerlijk geslapen.
Zaterdag om 05.30 opgestaan om te vertrekken richting het park. Rond 06.30 aangekomen in het park. Prachtige omgeving! Al snel hadden we de eerste dieren gespot. Een giraffe, imphala’s, zebra’s en hyena’s. Super mooi! Ook stopte de gids in de voorste auto (wij zaten deze dag in de achterste auto) en liep naar de andere kant en pakt iets van de grond. Aargh het was een slang, super groot. Hij wilde graag dat wij deze ook zouden zien, nou hij was net Rambo haha. In de ochtend lekker ontbeten ergens aan een picknicktafel in het park. Ook hebben we heerlijk geluncht, alles werd door in de puntjes verzorgd door onze gidsen. We hebben deze dag ook al 3 van de big 5 gespot, namelijk de olifant, neushoorn en de buffalo. Marenthe was helemaal blij met iedere neushoorn want dat maakte haar plaatje van haar vorige safari in Tanzania helemaal compleet. Rond 15.00 zijn we naar Hill top camp gegaan, onze verblijfplaats voor de nacht. Rond deze tijd was het namelijk te warm om nog echt dieren te spotten dus hadden we even tijd om een frisse duik te nemen in het zwembad. Rond 16.30 opnieuw een safarirondje gemaakt en genoten van alle dieren die we zagen. In de avond een heerlijke braai gehad en enorm gelachen met elkaar (naast Sylvie en Marenthe waren er 3 meiden van Mother of peace mee). Vooral de verschillende accenten waren onderwerp van de avond en hebben we smakelijk om kunnen lachen. Daarna samen met Marenthe ons romantische hutje opgezocht. Die nacht was echt luxe, heerlijk geslapen in de bedden.
Zondagochtend om 5.00 zaten we al in de auto voor de derde safaririt. Lekker vroeg, maar dat was maar goed ook. Rond 05.15 zagen we namelijk 9 leeuwen midden op de weg. BIG 4!! Ongeveer 10 minuten later zagen we 3 cheetahs op de weg, een moeder met 2 jong. We moesten alleen nog maar de luipaard, dit is helaas niet meer gelukt. Maar onze dag was helemaal compleet nadat we de leeuwen en cheetahs hadden gespot. Rond 12 uur weer een heerlijk lunch gehad en vervolgens teruggereden naar huis.
Eenmaal teruggekomen gezellig bijgekletst met de rest en lekker in bad geweest (best luxe in Afrika :P). Ook even genoten van het gelukkige gezichtje van ons jongste manneke die zaterdag jarig was geweest. Hij straalt enorm en het gaat erg goed met hem hier. Dat is wel erg fijn om te zien. Vandaag was weer een nieuwe werkdag. Vanochtend mee naar court geweest voor een interview van een 15 jarig meisje dat er uit zag als een meisje van 20. Niet veel gedaan helaas. In de middag gewerkt aan mijn paperwork en de rest van deze avond mijn weblogs getypt en even lekker geskypt met thuis!
Hopelijk genieten jullie van de foto’s, ik heb er een stuk of 600 maar het leek me wel voldoende zo!
Veel liefs