Alweer een week voorbij!

(origineel bericht op be-more.nl)

Alweer een week voorbij!

Lieve allemaal!

Er is alweer ruim een week voorbij sinds mijn vorige blog. Vorig weekend ben ik op een tripje naar Hluhluwe National Park geweest samen met Geke, Jenny en Sietske. Onze gids had alles tot in de puntjes verzorgt en als je dan vroeg of je kon helpen was het antwoord: ‘Nee jullie hebben vakantie dus je moet uitrusten. ‘ Vrijdag zijn we rond 12.30 uur opgehaald en na 3,5 uur kwamen we aan bij een backpackerskamp met allemaal huisjes en we sliepen met z’n allen in een huisje. Eind van de middag nog even bij het zwembad gezeten en vervolgens gegeten om een kampvuur. Heel gezellig! Vervolgens niet te laat gaan slapen, want de volgende ochtend ging om 4.00 uur de wekker alweer. Om 5.00 gaat het park namelijk open. We hebben een hoop dieren gezien. Buffels, giraffen, zebra’s, neushoorns, olifanten, hyena’s, apen, impala’s, nyala’s, wilde zwijnen etc. Maar nog geen leeuwen en die wilde ik graag van dichtbij zien. ’s Middags kwamen we bij onze luxe tent waar ook allemaal dieren rondliepen, want alleen olifanten konden er niet bij komen. Omdat het te warm was om nog dieren te kunnen zien (ruim 30 graden) hadden we even een pauze. Rond 15.15 gingen we weer rijden om weer allerlei dieren te zien. ’s Avonds hadden we een braai (bbq) en kwamen de hyena’s kijken. Wat een schattige beestjes zijn dat! Na de braai ook nog marshmallows gegeten. De volgende ochtend weer om 5.00 uur het park in. Na een paar uur rijden zagen we daar dan eindelijk de leeuwen! Op de weg! Echt zo super gaaf! Op twee meter van de auto liepen ze! Echt een hoogtepunt! Na ze uitgebreid bekeken te hebben en op de foto gezet gingen we weer verder. Rond het middaguur gingen we lunchen en daarna op weg naar huis! In de auto allemaal geslapen. Wat een top weekend was dat!

Deze week ben ik begonnen op de daycare. Super leuk om nu met de kleintjes te werken! In de daycare worden kinderen van 0 tot 5 jaar opgevangen zodat de ouders kunnen werken. Ze krijgen te eten, klein beetje engelse les en ze spelen. Super leuk om mee te werken. ’s Ochtends moet ook N, een gehandicapt jongetje van 6 in bad gedaan worden. Dat heb ik dinsdag en vrijdag gedaan. Het is echt zijn pleziermomentje van de dag dus leuk om dat te doen. Hij schreeuwt vervolgens wel heel hard als hij er weer uit moet. Op dinsdag was Peter jarig dus hebben we hem met de vrijwilligers voor hem gezongen en een cadeautje gegeven. Woensdag hadden we vrijwilligersdag en zijn we bij de andere Be- More projecten gaan kijken met alle vrijwilligers die deze maand zijn aangekomen. Dat was heel leuk om te zien. Niet ieder project spreekt je evenveel aan maar wel leuk om alles gezien te hebben. Ik ben heel blij dat ik hier zit en dat wij het met elkaar als vrijwilligers ook goed met elkaar kunnen vinden, want dat is ook niet overal het geval. Donderdag was weer een gezellig dagje daycare. Vrijdag regende het heel hard en hebben we alles met de daycare binnen moeten doen. Ze hebben lekker filmpjes gekeken en geknutseld. Wat wel heftig was, was dat er een vrouw binnen kwam lopen, die in gesprek ging met Yvon. Later hoorden we dat dat de moeder was van een van de jongens die dagelijks op de daycare komt. Ze kwam vertellen dat haar zoon er niet was omdat haar dochter de afgelopen nacht was overleden. Ze had de dag ervoor diarree gehad en ’s nachts was ze overleden. Het meisje was pas 1 jaar en kwam altijd mee haar grote broer wegbrengen, super lief en schattig meisje. Volgend jaar zou ze ook op de daycare komen, zover zal het echter nooit komen. Zo oneerlijk dat zo’n klein meisje al zo jong dood gaat. Was wel even heftig om dat te horen. Dan besef je je ineens weer heel goed dat je in Afrika bent. Vandaag lekker uitgeslapen tot een uur of 9. Omdat afgelopen week Peter’s verjaardag was is er dit weekend een jumping castle, oftewel een springkussen. Ook was er vanochtend taart voor iedereen, lekker! Eerst even met de baby’s op het springkussen en daarna met de grote kids met water en schuim. Ik heb lekker meegedaan, was leuk! Daarna lekker gedouched en nu schrijf ik dus even de blog van deze week. Volgende week weer lekker aan de slag in de daycare!

Ik heb ondertussen begrepen dat er mensen zijn die graag geld willen doneren aan dit geweldige project! Heel graag! Ik heb het dan wel graag zo snel mogelijk zodat ik het zelf kan uitgeven terwijl ik hier ben. Graag overmaken naar 9135731 t.n.v. K. van Buuren met als onderwerp Palm Tree. Laat me het ook even weten via de reacties of via de mail!

Hele dikke knuffel vanuit Afrika!

(origineel bericht op be-more.nl)