bijna afgelopen

(origineel bericht op be-more.nl)

bijna afgelopen

Vorig weekend heb ik kunnen genieten van een safari in Hluhluwe. Door twee gidsen, vader en zoon, werden we rondgereden in het grote park. Doordat beide gidsen zes jaar in het park hebben gewoond konden ze onderweg geweldige verhalen over het park vertelden en wisten ze precies waar we zijn moesten om de dieren te spotten. Het was een geweldig weekend waarin we 4 van de big five hebben gezien (helaas geen luipaard) en ladingen andere dieren. Vooral de olifanten hebben ons goed verwend. Hele kuddes hebben we zien lopen terwijl ze de weg of een rivier overstaken met en zonder kleintjes. We hebben ze zelfs horen trompetteren. Helaas sliepen we niet in een tent in het park zoals verwacht. Wegens de drukte in het park door een nationaal vakantieweekend waren de tenten al volgeboekt. Onze alternatieve overnachting was erg mooi en we hadden dan ook niks te klagen! Middenin het park temidden van allerlei soorten apen overnachten we. Om de volgende dag onze safari voort te zetten. Voldaan reden we na dit weekend weer terug richting durban.
Maandag begon met het al eerder genoemde bezoekje aan de dokter, een bacterie en waarschijnlijk salmonella was zijn conclusie. Gelukkig sloegen alle pillen snel aan waardoor ik direct weer aan het werk kon. Maandag was voor mij een rustige dag. Twee anderen van de vrijwilligers gingen mee naar een case (helaas kon ik vanwege het doktersbezoekje niet mee). De hele dag hebben de meiden in het ziekenhuis gezeten met het slachtoffers want efficiënt werken is iets wat ze hier (vooral in de public hospitals) nog moeten leren. Uren wachten waarin zelfs het slachtoffers een tijd kwijt is geweest (de zuster had haar in de apotheek achtergelaten en ze kon de weg niet meer terug vinden) waren ze eindelijk geholpen. Bizar!
Ook dinsdag was het rustig. Nog even ging ik met een staff lid mee naar een politiebureau voor iets wat je het beste kan vergelijken met een spreekuur maar helaas kwam er niemand. Waarschijnlijk had dit te maken met de regen die met bakken uit de hemel viel. Het leek wel Nederland ;).
Woensdag was een dag met meer actie! Voor mij was dit de dag waarop ik samen met andere vrijwilligers alle projecten van be more in de omgeving ging bezoeken. Erg leuk om een indruk te krijgen van alle andere projecten en het werk dat de overige vrijwilligers doen. ’s Avonds zijn we met een deel van de groep lekker ontspannen uit eten geweest op Florida Road in Durban. Dit is een van de veilige straten van Durban, en waar je dan ook zelf rond kan lopen ook al is het avond. Het uit eten gaan was tevens een leuke manier om mezelf af te leiden want ik was lichtelijk gespannen voor de volgende dag. Donderdag kon ik helaas niet meer naar de rechtbank zoals andere vrijwilligers want er stond een sollicitatiegesprek via skype op mij te wachten voor een stage. Spannend! Maar ik kan vol enthousiasme vertellen dat ik ben aangenomen voor de stage!!! De rest van de dag bracht ik dan ook stuiterend op kantoor door ;).
Inmiddels is het alweer weekend, een lang weekend deze keer door de feestdagen. Gisteren hebben we een relax dagje bij de huisjes gehad met een hoop taart want een medevrijwilligster was jarig. Vandaag zijn we lekker wezen winkelen in een dichtbij gelegen winkelcentrum en om het weekend compleet te maken gaan we maandag naar een spa voor een massage. Helemaal klaar om de laatste werkweek te gaan knallen.

(origineel bericht op be-more.nl)