last one

(origineel bericht op be-more.nl)

last one

Ik ben inmiddels weer veilig thuis maar omdat ik de laatste week geen internet had kon ik mijn wildpark avontuur niet vermelden. Bij deze doe ik dat hieronder nog even. Ik vond het erg bijzonder om in Afrika te zijn en zoveel mee te maken. Ook met weinig kun je (juist) blij zijn. Hier kunnen wij wel wat van leren. Wat wonen wij in een veilig land en wat is onze gezondheidszorg goed! We kunnen hier beter blij mee zijn dan erover te klagen. Niet mee eens? Ga dan zelf maar naar Zuid Afrika… En wacht 4 uur voordat je voor een week medicijnen meekrijgt.

De safari in hluhluwe (vrijdag 31 aug-zondag 2 aug) was heel mooi. We zouden overnachten in huisjes in het wildpark. “helaas” , we stonden dubbel geboekt. Er was gen plaats meer. Er stonden nog wel tentjes midden in het wildpark, of we dat wilden. Ja hoor, lekker avontuurlijk J. Met een mannetje met geweer gingen we die kant op. Want ja, dr kan natuurlijk altijd een leeuw rondlopen ofzo. Toen we bij de tenten aankwamen, stond daar een olifant. We moesten even aan de kant tot die weg was. Groot dat ze zijn! En mooi om te zien. Toen de olifant weg was gingen onze 2 gidsen een vuurtje maken en daarna koken. Wij konden gezellig rond het vuur zitten. Zo hoort het mannen ;). Op een gegeven moment hoorden we geluid in de bosjes. Toen we het eten op hadden gehaald en terug naar ons vuurtje wilden lopen moesten we even wachten om een olifant die uit de bosjes was gekomen voorbij te laten gaan… Die nacht hebben we lekker geslapen in ons tentje met dierengeluiden om ons heen. Gelukkig hield het mannetje met geweer alles goed in de gaten. De volgende dag (we werden wakker met mooie vogelgeluiden, moeders) gingen we rond 6 uur rijden door het park, in de hoop dieren te spotten. We zagen veel impala’s, een paar olifanten, leeuwen in de verte, aardvarkens, wildebeesten (gnoe), mooie en grote vogels, neushoorns, zebra’s, gieren, blauwaapjes (omdat ze blauwe ballen hebben, ja echt), nog wat kleine beesten waar ik de naam niet meer van weet en misschien nog wat soorten die ik vergeet op te schrijven. Die avond zaten we weer gezellig bij het vuur bij een backpackers, net buiten het wildpark. Onze gidsen hadden weer heerlijk eten voor ons bereidt. De volgende dag gingen we weer vroeg naar het wildpark , helaas zagen we niet veel andere beesten dan die ik al genoemd heb. Na het wildpark gingen we nog langs een art en crafts. Een grote markt met (zelfgemaakte) spullen, veel beeldjes , potjes, kettingen. Ook was er fruit te koop. Ik zag er dingen bij die ik 15 jaar geleden van opa en oma heb gekregen nadat ze in ZA geweest waren… Hierna weer op weg naar huis.

Dinsdag zijn we naar het leeuwenpark geweest. De leeuwen liepen vlak langs ons heen. Erg mooi om te zien. Ze leken erg lief maar dat zal wel niet zo zijn. Ook waren er olifanten in het park. We konden ze aaien J . Ze moesten wel een beetje bijgeduwd worden door iemand zodat we ze konden aaien. Niet heel wild dus :P. De olifanten zijn erg groot als je er zo naast staat en heel grappige dieren met die lange slurf. Erg leuk om ze aan te raken. Hun huid is hard en taai dus geen idee of ze dat gevoeld hebben.

Dat was mijn laatste blog.

Leuk dat jullie meegeleefd hebben!

(origineel bericht op be-more.nl)